دیدار و گفتگو رییس دفتر رییس جمهور با جمشید مشایخی

محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور با حضور در منزل استاد جمشید مشایخی در فضایی صمیمی با این هنرمند برجسته حوزه سینما و تلویزیون دیدار و گفت وگو کرد.

نهاوندیان در این دیدار که یکشنبه شب انجام شد، با تجلیل از فعالیت های شاخص و طولانی مدت استاد مشایخی در عرصه هنری و فرهنگی گفت: سرمایه های ارزشمندی همچون استاد مشایخی که در زندگی شخصی و آثار هنری اشان، اخلاق مداری موج می زند ، جزو افتخارات فرهنگی جامعه ایران هستند.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به اهمیت رابطه هنر و اخلاق و لزوم تبیین این موضوع ، استاد مشایخی را الگوی هنراخلاقی توصیف کرد و اظهارداشت: مفهوم هنر اخلاقی، گم شده هنر امروز جهان است و ایران با برخورداری از فرهنگ و سرمایه غنی فرهنگی، این شایستگی را دارد که مولفه های هنر اخلاقی را به جهان معرفی کند و در این میان بی تردید فعالیت ها و سخنان هنرمندانی همانند استاد مشایخی که فخر هنر ایران و ایرانیان هستند، می تواند در این راستا بسیار موثر باشد.

نهاوندیان در این دیدار همچنین با اشاره به علاقه مندی دکتر روحانی به شخصیت برجسته استاد جمشید مشایخی، برای این هنرمند برجسته کشورمان سلامتی و شادکامی آرزو کرد.

استاد جمشید مشایخی نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از دیدار ، وظیفه هنر و هنرمند را اخلاقی زیستن و انسان بودن برشمرد و بر ضرورت توجه به اعتلای اخلاق در جامعه و استفاده از ابزار هنر در این زمینه تاکید کرد.

استاد مشایخی همچنین دغدغه های هنری و فرهنگی خود و توجه به ساخت فیلم های شاخص و نیز احترام به پیشکسوتان عرصه هنر را مورد تاکید قرار داد.