جای خالی کلاه قرمزی در نوروز ۹۱

به گزارش فارس، در حالی که اخبار رسانهها حکایت از تولید قطعی این مجموعه برای نوروز ۹۱ میکرد و هفته گذشته نیز مدیر طرح و برنامه شبکه دو سیما از آغاز مذاکرات برای تولید آن خبر داده بود، این مجموعه به دلیل گرفتاری گروه سازنده با تولید نسخه جدید سینمایی کلاه قرمزی و نبود فرصت لازم برای تهیه باکیفیت و جذاب سری نوروزی، برای نمایش در نوروز ۹۱ ساخته نخواهد شد.

«حمید مدرسی» تهیه کننده این پروژه در گفت‌وگو با فارس ضمن تأیید این خبر اظهار داشت: البته با توجه به استقبال بالای مخاطب از سری برنامه‌های نوروزی «کلاه قرمزی، پسرخاله و آقای مجری» در سال‌های گذشته، ما هم به تولید سری تازه آن تمایل داشتیم تا به خواست مخاطبان بی‌شمار این برنامه پاسخ مثبت داده باشیم اما افسوس می‌خوریم که گرفتاری آغاز تولید نسخه جدید فیلم سینمایی کلاه قرمزی با نام «کلاه قرمزی و بچه ننه» و پروسه زمانی بالای تولید یک پروژه سینمایی، ‌فرصتی برای تمرکز بر کار روی سری برنامه نوروزی آن باقی نمی‌گذارد.

وی تأکید کرد: ‌به هر حال جای برنامه نوروزی کلاه قرمزی در سال ۹۱ را خالی می‌دانیم و متأسفیم از این که زمان لازم را برای ارائه سری جدید این مجموعه در قالبی متفاوت و جذاب در اختیار نداریم که اگر این زمان موجود بود، ناچار به اعلام این خبر نبودیم.

مدرسی به فارس گفت: ‌ عروسک‌های «کلاه قرمزی و پسرخاله» به همراه آقایان ایرج طهماسب و حمید جبلی از دهه ۱۳۷۰ متولد و در برنامه‌های بی نظیر تلویزیون و سینما فعالیت نمودند. سریال‌های دهه هفتاد در صدا و سیما، فروش کم نظیر و رکورد ماندگار نسخه سینمایی «کلاه قرمزی و پسرخاله» در سال ۷۲ و در ادامه فعالیت‌ها نسخه سینمایی «کلاه قرمزی و سروناز» در سال ۸۲ و ثبت رکورد سال خود و در انتها سریال‌های نوروزی سال ۸۸ و سال ۹۰ که عنوان بهترین و پربیننده‌ترین برنامه نوروزی معرفی شد و دستور و تأکید معاونت سیما جناب آقای دکتر دارابی بر ادامه ساخت این مجموعه و نه فقط در ایام نوروز بلکه در اعیاد در طول سال از ۸ ماه پیش در دستور کار شبکه ۲ سیما قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به پیش تولید فیلم سینمایی کلاه قرمزی و بچه ننه و صرف زمان زیادی در خصوص بالا بردن کیفیت فیلمنامه، ساخت موسیقی و ترانهها و ساخت عروسکهای جدید این نسخه و از سوی دیگر تأکید تهیهکننده و سازندگان پروژه را مبنی بر زمان برنامهریزی پروژه نوروز ۹۱ مهم تلقی شد. با توجه به زمان اندک شروع پروژه سینمائی و زمان از دست رفته جهت پیش تولید سریال نوروز ۹۱ به خصوص بخش فیلمنامه و طراحی مجموعه جدید با توجه به درج خبر از سوی روابط عمومی شبکه ۲ سیما و نشر آن در جراید، متأسفانه برخلاف میل سازندگان و قطعا شبکه ۲ سیما، این عروسکها و آقای مجری و دیگر هنرمندان این مجموعه میهمانان نوروزی ما نیستند. با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه امروز و محرومیت از برنامههای تأثیرگذار که بتواند شاید و نشاط را به خانوادهها از جمله کودکان و نوجوانان بیاورد بالخصوص در ایام نوروز جای خالی این پروژه بیشتر محسوس میشود.