آقای بازیگر: بازیگران مسن باید خانه‌نشین بشوند؟!

آتش تقی‌پور بازیگر  در خصوص فعالیت در عرصه تئاتر گفت: من بسیار به کار در تئاتر علاقه‌مند هستم؛ مخصوصا کار کردن متن‌های خوب ایرانی! من امیدوارم در نمایش «چشم در برابر چشم» مختار سائقی که برگرفته از ادبیات و سنت‌های ماست، حضور داشته باشم.

وی پیرامون گوشه‌گیری و خانه‌نشین شدن اهالی پیشکسوت تئاتر اظهار داشت: ابتدا تصور می‌کنم که یک نگرش خراب‌کارانه در مورد پیشکسوتان عرصه هنر وجود دارد، همان طور که درباره موجودی به نام زن وجود دارد، که بیان می‌کند؛ اهالی مسن یا پیشکسوت تئاتر به دلیل، شرایط وجودی نمی‌توانند بر صحنه تحرک داشته باشند یا نمی‌توانند دیالوگ حفظ کنند و مدام حرف بزنند. در صورتی که افراد، از تماشای پیرزن‌ها و پیرمردهای هنرمند بر روی صحنه تئاتر لذت می‌برند. حضور پیرمردها، پیرزن‌ها و کودکان بر صحنه نمایش، یک جلوه خاصی به نمایش می‌دهد.

وی افزود: در ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی بر رأس کارها، افراد مسن هستند که مشغول به فعالیت می‌باشند؛ ولی وقتی نوبت به بخش فرهنگ و هنر می‌رسد، بازیگران مسن باید خانه‌نشین بشوند و جوانان مشغول به کار شوند. این بی‌عدالتی را چطور باید جواب داد؟! چرا نباید نقش پدربزرگ یا پدر یک خانواده در نمایش را یک فردی بازی کند که سنش، ظاهرش و تمامی خصوصیات یک پدر یا پدربزرگ را دارد؟!

وقتی کلمه بازنشسته به یک فرد داده می‌شود، یعنی اینکه او را از عرصه هنر کنار گذاشته‌اند و او را از کار افتاده می‌دانند.