صحت‌سنجی مطالب تاریخی رسانه‌ها در پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی

سیدمحمدمهدی توسلی سردبیر پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی از آغاز به کار صفحه «رسانه‌ها» در پایگاه اینترنتی مرکز اسناد انقلاب اسلامی خبر داد.

توسلی گفت: صفحه رسانه‌ها در پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی برای حمایت از مطالب موثق رسانه‌های مکتوب، مجازی و تصویری در زمینه تاریخ معاصر ایران است. ما در مجموعه پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی مطالب تاریخی رسانه‌ها را با دقت مطالعه می‌کنیم و در صورتی که به لحاظ تاریخی مورد وثوق باشد در صفحه «رسانه‌ها» با ذکر منبع آن رسانه منتشر می‌کنیم.

توسلی با اشاره به اینکه رسالت مرکز اسناد انقلاب اسلامی حفاظت از حدود و ثغور تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: پژوهشگران و رسانه‌ها بارها و بارها برای اینکه از صحت برخی از مطالب منتشر شده در حوزه تاریخ مطلع شوند به سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی مراجعه کردند و یا به صورت کتبی و شفاهی از ما درخواست داشته‌اند که آیا فلان سند تاریخی و یا فلان مطلب از لحاظ تاریخی صحت دارد یا خیر؟ بر همین اساس ما به فکر افتادیم برای اینکه مخاطبان راحت‌تر بتوانند از وثوق و صحت مطالب تاریخی مطلع شوند صفحه «رسانه‌ها» را راه‌اندازی کنیم.

سردبیر پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی از سایت‌ها و رسانه‌های مکتوب برای تحریف تاریخ انقلاب اسلامی بسیج شده‌اند، تصریح کرد: برخی از این رسانه‌ها کاملا از خارج کشور مدیریت می‌شوند به صورت زنجیره‌ای فعالیت می‌کنند تا بتوانند به هدف خود که همان تحریف تاریخ انقلاب اسلامی است برسند.