برگزاری جشنواره«ابوذر» توسط بسیج رسانه

غلامرضا کوشکی عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به اینکه سازمان بسیج رسانه حدود پنج سال بوده که در کشور تاسیس شده است اظهار داشت: بسیج رسانه جزء آخرین اقشار بسیج بوده که راه اندازی شده که با توجه به ظرفیت های موجود در این حوزه باید زودتر فعالیت خود را شروع می کرد.

برگزاری ضیافت اندیشه خبرنگاران

وی هدف اصلی در راه اندازی بسیج رسانه را جذب، سازماندهی، انسجام و آموزش نیروها و خبرنگاران برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: در این راستا خبرنگاران با فعالیت در سازمان بسیج رسانه کارت عضویت در این قشر از بسیج را دریافت می کنند.

مسئول بسیج رسانه لرستان در قالب بسیج رسانه ۱۳ انجمن فعالیت دارند گفت: این انجمن ها شامل انجمن خبرنگاران، عکاسان خبری، مستند سازان خبری، نویسندگان؛ سردبیران، مدیران مسئول، توزیع کنندگان نشریات و ... هستند.

کوشکی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت بسیج رسانه در استان لرستان بیان داشت: در گذشته با توجه به کمبود نیرو و امکانات اقدامات لازم از سوی بسیج رسانه استان صورت نگرفته بود که ما با برنامه ریزی لازم و همچنین همکاری فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان پیشبرد اهداف و برنامه های مدنظر در این حوزه را آغاز کرده ایم.

وی از جذب ۴۰ خبرنگار تا پایان امسال در سازمان بسیج رسانه استان خبر داد و تصریح کرد: یکی از برنامه های برگزار شده از سوی بسیج رسانه برگزاری ضیافت اندیشه با حضور خبرنگاران و همچنین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان در ماه مبارک رمضان امسال بوده است.

حمایت حقوقی از خبرنگاران

مسئول بسیج رسانه لرستان از برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی برای خبرنگاران استان از سوی سازمان بسیج رسانه لرستان خبر داد و ادامه داد: یکی از اقدامات دیگر صورت گرفته راه اندازی سامانه صدور کارت خبرنگاری از سوی سازمان بسیج رسانه بوده است.

کوشکی در ادامه سخنان خود از حمایت حقوقی از خبرنگاران و رسانه های استان از سوی سازمان بسیج رسانه خبر داد و گفت: ما از ظرفیت دفتر حمایت حقوقی از بسیجیان که در دادگستری استان مستقر بوده می توانیم حمایت های حقوقی را از خبرنگاران داشته باشیم.

وی از ارائه مشاوره های لازم از سوی این دفتر و همچنین اختصاص وکیل برای خبرنگاران در دعاوی حقوقی خبر داد و گفت: همچنین از طریق معاونت حقوقی سپاه استان این قول مساعد را خواهیم داد که از خبرنگاران حمایت های لازم را داشته باشیم.

مسئول بسیج رسانه لرستان از برنامه ریزی لازم برای برگزاری برنامه روز خبرنگار خبر داد و گفت: معیار ما برای حمایت از خبرنگاران استان قانون، نظام، منافع ملی، اسلام و همچنین التزام عملی به قانون اساسی است.

جشنواره «ابوذر» در لرستان برگزار می شود

کوشکی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره با عنوان «ابوذر» در استان از سوی سازمان بسیج رسانه لرستان خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره برای نخستین بار بوده که در لرستان برگزار می شود و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته اختتامیه این جشنواره در آذر ماه امسال برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزیدگان این جشنواره در استان به جشنواره کشوری معرفی خواهند شد ادامه داد: این جشنواره در بخش های مقاله، گزارش، عکس، خبر و ... برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج رسانه لرستان از برگزاری یادواره شهدای رسانه در لرستان از سوی این نهاد خبر داد و گفت: راه اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر، جذب و سازماندهی خبرنگاران، برگزاری برنامه مناسبت های ملی و مذهبی، گرامیداشت روز خبرنگار و روز بسیج رسانه، حمایت و تقویت مطبوعات مکتوب، برگزاری نشست های گفتمان سازی و روشنگری و ... از دیگر برنامه های سازمان بسیج رسانه در استان لرستان  است.