رفتار تبعیض آمیز هالیوود نسبت به زنان و معلولان

گویلیام مامفورد، نویسنده گاردین نوشته است یک مطالعه وسیه نشان می‌دهد هالیوود هنوز زنان و معلولان جمسی و اقلیت‌های نژادی را هم در پرده و هم در پشت دوربین کمرنگ جلوه می‌دهد.

این گزارش که توسط مدرس ارتباطات و روزنامه‌نگاری آننبرگ دانشگاه کالیفرنیای جنوبی منتشر شده است، 900 فیلم محبوب از سال‌های 2007 تا 2016 را تحلیل کرده است. این تحقیق نشان می‌دهد تغییر قابل اعتنایی در بازنمایی گروه‌های متنوع در محتوای فیلم‌های محبوب رخ داده است.

با تحلیل 100 فیلم محصول 2016، گزارش شده است که تنها 31.4% شخصیت‌های واجد دیالوگ زن هستند؛ در حالی که گروه‌های غیرسفید‌پوست 29.1% را تشکیل می‌دهند. از این میان 13.6% سیاه و 5.7% آسیایی‌ها را تشکیل می‌دهد. گویش‌گران اسپانیایی با 3.1% کمرنگ‌ترین نقش را در بیش از نیمی از فیلم‌های 2016 را داشته‌اند. تنها 2.7% شخصیت‌ها معلولیت داشته‌اند.

گزارش نشان می‌دهد چهره زنان و گروه‌های اقلیت نژادی به شکل مشابهی اندک‌اند. تنها 4.2% کارگردانان در 2016 زن هستند و هیچ یک‌از عناوین توسط یک کارگردان زن سیاهپوست کارگردانی نشده است. از 1438 کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده که روی 100 فیلم برتر 2016 کار کرده‌اند، تنها 17.8% زن بوده‌اند.

پرفسور استیسی ال اسمیت نویسنده این مطالعه نگاشته است «اینها مشکلات نظام‌مند و پایداری هستند. نگاه کردن به داده‌های بدون نتیجه‌ای غیرممکن است که بیشتر بازنمایی‌های سینمایی محاط بر چند سال اخیر ناموفق بوده‌اند. این یافته‌های نشان می‌دهد پاک کردن گروه‌های متفاوت هنوز برای برخی قابل قبول است که نیاز به نگاه کردن به تعداد بیشتری فیلم آمریکایی نیست. فیلم پرتره‌ای ناراحت کننده از استثنا را به تصویر می‌کشد.»

این گزارش پیشنهادهایی برای بهبود تنوع روی پرده سینما ارائه داده است که شامل اهداف مطالعاتی می‌شود.