استقبال مخاطبان از فیلم‌های «دهه کرامت» عمار

مرتضی کلوپ، از اکران‌کنندگان مردمی جشنواره عمار در منطقه 5 تهران در مورد نمایش فیلم‌های عمار در ایام دهه کرامت گفت: بسته فیلمی با عنوان «هدیه‌ای برای آقای رئیس جمهور» و با محوریت فیلمهای اقتصاد مقاومتی از طرف جشنواره عمار برای اکران در این دهه در اختیار ما اکران‌کنندگان قرار گرفت البته بیشتر تمایل داشتیم تا این فیلم‌ها به جای دهه کرامت در زمان مناسب خود اکران شوند.

این فعال اکران مردمی ادامه داد: فیلم‌های این بسته، آثار خوبی هستند به همین دلیل، نهایت سعی خود را انجام دادم تا جایی که با دهه کرامت تناسب دارد این فیلم‌ها به ویژه آثار مربوط به بانوان فعال در اقتصاد مقاومتی را اکران کنم چرا که بسیار مفید و مهم است.

کلوپ خاطرنشان کرد: تا امروز تعدادی از این فیلم‌ها از جمله «وقتی گفتند نمی‌شود»، «کرکم»، «جهیزیه» و «مقاومت تا پیشرفت» را اکران کردیم و تلاش می‌کنیم تا تمامی فیلم‌های این بسته را تا آخر سال نمایش دهیم.

وی اضافه کرد: ما برنامه هفتگی برای اکران فیلم‌های عمار در منطفه 5 تهران داریم و طبق آن، یکشنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام سجاد(ع) این منطقه، نمایش فیلم داریم البته در کنار اکران فیلم‌های بسته «هدیه‌ای برای آقای رئیس جمهور»، فیلم‌هایی با موضوعات دیگر را هم نمایش می‌دهیم.

وی یادآور شد: در اکران‌های خود قصد داشتیم مستند «44 نفر» را هم با حضور خانم جعفری قهرمان مستند در مسجد نمایش بدهیم که ممکن نشد و اکران این مستند را در برنامه آینده خود قرار دادیم.

این رابط اکران مردمی جشنواره عمار توضیح داد: در مورد فیلم‌هایی که در دهه کرامت نمایش دادیم استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان شد البته برخی افراد انتقادهایی هم به فیلمها داشتند، اما در مجموع تعداد تماشاگران خوب بود.

کلوپ ادامه داد: به عنوان یک اکران کننده سعی کردم تا همیشه حواسم به بازخورد فیلم ها در میان مخاطبان باشد به همین دلیل نظرات مخاطبان را جویا می شوم.

وی در همین باره اضافه کرد: غالبا نظرات مخاطبان در مورد فیلم‌های عماری اکران کردیم بسیار خوب بوده است؛ البته برخی مواقع به دلیل اکران فیلمهای اقتصاد مقاومتی به جای آثار متناسب‌تر با دهه کرامت واکنش منفی مخاطبان را هم داشتیم. نظرات آنها می‌تواند در ادامه برنامه نمایش فیلمها ‌به ما کمک کند، از طرف دیگر، وظیفه اصلی یک اکران کننده دریافت این بازخوردها از مخاطبان است چراکه اکران کننده رابط بین تماشاگر و فیلمساز محسوب می‌شود.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه هدف اصلی ما از  نمایش فیلم‌های جشنواره عمار، دیده شدن این آثار توسط مخاطبان و مردم است، اظهار داشت: کمبود تولید فیلم، به‌ویژه آثار داستانی بسیار احساس می شود.

وی افزود: جشنواره مردمی فیلم عمار به جای برنامه‌های مناسبتی اکران، بهتر است تمام توان خود را بر روی فیلمسازی معطوف کند، جشنواره عمار ضمن اینکه مستندهای خوبی در حوزه اقتصاد مقاومتی با رویکرد انتقادی دارد، به همان اندازه می‌تواند اقدام به ساخت فیلم های داستانی با چنین موضوعاتی کند.

کلوپ با بیان اینکه چندان با عنوان این بسته فیلم عمار موافق نیست، یادآور شد: اگر مسئولان جشنواره عمار درباره ویژه‌برنامه‌هایی را مدنظر دارند بهتر است در انتخاب عنوان آن و ایامی که قصد اجرای این ویژه برنامه را دارند، دقت فراوانی کنند و نظرات اکران کنندگان فعال را بگیرند.

وی با اشاره به عنوان بسته فیلم جشنواره عمار خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولید داخلی پیشنهاد خاصی برای دولت و رئیس جمهور ندارم زیرا فکر می‌کنم توصیه‌ها و پیشنهاداتی که موجه و کارگشا باشد به اندازه کافی به آنها ارائه شده و هم اکنون زمان عمل به آنها فرا رسیده است.