گلایه آقای بازیگر از بی‌اخلاقی بازیگران سینما در تئاتر

کوروش سلیمانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در مورد نبود فضای مناسب برای حضور جوانان در تئاتر گفت: متاسفانه سالیان سال است که تئاتر ما با این مشکل روبرو شده است. طی سالهای گذشته بیشتر از اینکه به وجهه کیفی و هنری آثار دقت شود به وجهه کاسب‌کارانه تئاتر توجه شده است.سالن‌های خصوصی ناچار به دریافت اجاره هستند اما باید انصاف به خرج دهند و به جوانان میدان دهند. امیدوارم این سالنها دغدغه تئاتر پیدا کنند و برای تئاتر صرفاً جیب ندوزند.

وی ادامه داد: کارگردان تئاتر برای تولید یک اثر به سالن رجوع کرده و با قیمت‌های نجومی مواجه می‌شود و بعد مجبور است که اثرش به هر صورتی بفروشد. به همین دلیل کارگردان یا به سمت تولید آثار مبتذل رفته و یا اینکه به سراغ چهره‌های سینمایی می‌رود اما این را یقین بدانید که این دو راه محکوم به شکست هستند.

این کارگردان تئاتر مخاطبین تئاتر را دو دسته دانست و اذعان کرد: یک گروه برای دیدن اثر می‌آیند و برخی برای دیدن شخص مورد علاقه‌شان به سالن می‌آیند. حضور چهره‌های سینمایی نمی‌تواند به ساختار تئاتر کمکی کند. برخی از این هنرمندان راه یافته به تئاتر بسیار بی‌اخلاق هم هستند و یکباره شاید کار را بی هیچ تعهدی ترک کنند در صورتی که در میان تئاتری‌های واقعی این اتفاق نادر است.

بازیگر سریال "نرگس" درباره سختی‌های اجرای تئاتر در مراکز دولتی تصریح کرد: شاید باورتان نشود اما سال 79 و قبل از فارغ‌التحصیلی تئاتری را جمع کردم که برگزیده جشنواره دانشجویی‌ شد. همان سال اثر را برای اجرا به تئاترشهر معرفی کردم و آنها به من بازبینی در سال 84 را پیشنهاد دادند. من کوروش سلیمانی با سابقه‌ای که در تئاتر دارم برای اولین بار است که در تالار مولوی که مخصوص دانشجویان است اجرا می‌روم.

سلیمانی با اشاره به تاسیس پردیس تئاتر تهران در منطقه خاوران اذعان کرد: به تازگی یک مجموعه فوق حرفه‌ای در آن منطقه تاسیس شده که از لحاظ اجرایی بسیار ویژه است اما متاسفانه از لحاظ مکانی از مرکز تهران بسیار دور است و شاید این مجموعه 50 سال دیگر راه بیافتد که البته آن موقع خود سالن فرسوده شده است. بهتر بود این محیط و امکانات با مدیریتی بهتر در مرکز شهر احداث می‌شد.

بازیگر سریال "فاکتور هشت" درخصوص فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری افزود: من در حال حاضر مشغول تئاتر هستم و ماه گذشته هم بازی در نمایش "روال عادی" به کارگردانی محمدرضا خاکی را در تماشاخانه ایرانشهر پشت سر گذاشتم.

وی در همین راستا ادامه داد: هم‌اکنون نیز کمدی "فالو می" نوشته "پیتر شفر" را برای اجرای نیمه دوم مرداد ماه در تالار مولوی کارگردانی می‌کنم. این نمایش روایت رئیس یک شرکت حسابداری است که دچار مشکلات زیادی در زندگی زناشویی خود می‌شود. این اثر در قالبی شیرین داستان روانکاوانه‌ای را دنبال می‌کند.

بازیگر فیلم "اتوبوس شب" شادی را نیاز تماشاگر ایرانی خواند و افزود: نمایش "فالو می" اتفاقی است که مخاطب بعد از دیدن آن با روحیه‌ای خوب سالن را ترک می‌کند. از نظر من تماشاگر ایرانی نیازمند شادی است البته برای من شادی تعریف دارد و با استفاده هر کاری نمی‌خواهم مخاطب بخندانم. تماشاگر نباید به هر بهایی بخند و نمایش کمدی نباید به یک اثر مبتذل تبدیل شود.

سلیمانی تلخی موجود در سینما را ایجاد کننده فضایی سرد در جامعه توصیف و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشتر آثار سینمایی و نمایشی ما به اتفاقات تلخ، جنایت و خیانت می‌پردازند و من تصور می‌کنم انتخاب آثار خوب کمدی می‌تواند روحیه جامعه را عوض کند.