آقای مجری: مرا آقای فیروزه‌ای صدا می‌زنند!

«علی معصومی» مجری برنامه «شب‌ فیروزه‌ای» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون گفت: این برنامه از سال گذشته در شبکه پنج سیما به همت و با طرحی از آقای زین العابدین مدیریت شبکه پایه گذاری شد. در جلسات متعدد و در اتاق فکر مدیران بخش‌های مختلف این برنامه بررسی شد و در نهایت به اجرا رسید. ما قسمت ابتدایی برنامه را هم در سری اول و هم در سری دوم از شیراز آغاز کردیم و به طور یک نفس بعد از شیراز همه ایران را گشتیم.

مجری برنامه «صبح تهران» با اشاره به هدف اصلی از تولید و اجرای برنامه‌ای با این سبک و سیاق بیان داشت: هدف این برنامه گردش در استان‌های مختلف کشور و نشان دادن توانمندی، امکانات، ظرفیت و پتانسیل‌های مختلف در حوزه گردشگری و صنعت، معرفی نخبه‌های علمی و هنری است. همچنین معرفی افرادی که به نوعی در این روزگار به کشورمان خدمت می‌کنند و از اهالی استان‌های کشور هستند، نیز از اهداف این برنامه هستند.

** مرا آقای فیروزه‌ای صدا می‌زنند!

مجری این برنامه از نام‌های عجیبی که مردم او را با آنها صدا می‌زنند، گفت: برخی اوقات مردم مرا در کوچه و خیابان با نام‌هایی مثل آقای فیروزه‌ای، فیروزه، فیروزه قشنگه و ... صدا می‌زنند که برای خودم هم جالب است. اما معنی اصلی نام برنامه و اینکه ریشه در چه دارد را واقعا نمی‌دانم و باید از آقای زین العابدین که این نام را برای برنامه انتخاب کردند بپرسید.

http://www.afkarnews.ir/** هدف برنامه این است که بگوییم امکانات فقط در تهران نیست

این مجری ادامه داد: ما می‌خواهیم بگوییم امکانات فقط در تهران متمرکز نیست و شهرستان‌های ایران نیز امکانات بسیار خوبی برای سرمایه گذاری، حضور و کارآفرینی دارند و این کارآفرینان می‌توانند به شهرستان‌هایی که معرفی می‌کنیم رفته و با شرایط خوبی که برایشان فراهم می‌شود بتوانند در حوزه‌های مختلف صنعت و گردشگری حضور داشته باشند. این برنامه پتانسیل خوبی برای استان‌های کشورمان در جذب گردشگر خواهد بود.

معصومی با اشاره به حضور نخبه‌های علمی و فرهنگی در «شب فیروزه‌ای» نیز گفت: در این مدت با دعوت از نخبه‌ها و صنعتگران مختلف به برنامه سعی کردیم تقدیری از فعالیت‌هایی که آنها در این سالها انجام داده بودند، به عمل آوریم.

** جذابیت‌های فضاهای تاریخی دلیل اصلی جذب مخاطبان

مجری برنامه «سلام تهران» سبک ساختاری «شب فیروزه‌ای» را جدید و نو دانست و افزود: سبک ساختاری این برنامه تازه است و ما تا به حال در رسانه ملی برنامه‌ای را با چنین ساختاری ندیده‌ایم که هر هفته به یکی از استان‌های کشور سفر کند و سعی در معرفی جاذبه‌های گردشگری، و جذابیت‌های توریسیتی و ... داشته باشد و اتفاقا لوکیشن اصلی‌اش همان استان باشد و بعضا از مجریان و مهمان‌های بومی نیز استفاده کند.

معصومی از جذابیت‌های این برنامه برای مخاطبانش به حضور در زیباترین مکان تاریخی و دیدنی آن استان، یاد کرد و گفت: ما از نقاط دیدنی استان‌های مختلف برنامه را روی آنتن می‌بریم و این لوکیشن زیبا و البته ثابتمان باعث شده تا مردم پیگیر برنامه باشند و تماشایش را از دست ندهند. تا به حال به استان‌های مختلفی مثل شیراز، خرم آباد، یزد، کرمان و ... سفر کردیم و مردم در برخوردهایشان بارها از علاقه خود به این برنامه گفتند. شاید بخشی از علاقه مردم به این برنامه سفر به آنجا و خاطره‌هایی باشد که با آن لوکیشن‌ها دارند.

** حضور مجریان دیگر در کنارم باعث یادگیری من می‌شود

این مجری افزود: این برنامه با مشارکت معاونت سیما و معاونت امور مجلس استان‌ها تهیه می‌شود و همین باعث شده تا بتوانیم توانمندی مراکز مختلف را نشان دهیم و مانوری برای خودمان در سازمان صدا و سیما داشته باشیم و هم اینکه دوستانی که در امور استان‌ها در حوزه رسانه مشغول به کار هستند، از این طریق مطمئن شوند که کارشان در سطح ملی دیده می‌شود و شاید ما باعث دلگرمی‌شان بشویم.

وی که این روزها مجری ثابت برنامه «شب فیروزه‌ای» است، درباره حضور سایر همکاران مجری در این برنامه ادامه داد: من مجری ثابت این برنامه هستم، اما به دلیل اینکه زمان زیادی را برای اجرای این برنامه می‌گذرانیم و باید در شهرهای مختلفی حضور داشته باشیم، تعدادی از همکاران دیگر مجری نیز در کنارم هستند و در اصل به من محبت دارند. همه کاربلد و درجه یک هستند و در شرایطی که می‌توانند به تنهایی اجرای این برنامه را عهده دار شوند، اما به من لطف می‌کنند و در کنارم قرار می‌گیرند و من در کنارشان درست یاد می‌گیرم. همچنین مجری‌هایی که در مراکز استان‌ها مشغول به فعالیت هستند نیز در «شب فیروزه‌ای» حاضر می‌شوند. 

** خاطره بدی از هیچ شهری ندارم

معصومی با امتناع از نام شهری خاصی به عنوان اجرایی که در آن شهر برایش خاطره ساز شده است، گفت: هر کدام از این شهرها یک خاطره خوب برای من داشتند و نمی‌توانم یکی را از بین آنها انتخاب کنم. اگر بخواهم انتخاب کنم حق دیگر استان‌ها ضایع شده است. در هر شهر که هستیم دوستان در حال تلاشند تا بهترین اتفاق رقم بخورد و از آنجایی که ایرانی‌ها بسیار مهمان نوازند در هیچ کدام از این شهرها خاطره بدی برایمان رقم نمی‌خورد.

مجری برنامه «صبح بخیر ایران» از محدودیت‌های موجود برای روی آنتن بردن چنین برنامه‌ای گفت: تا به حال هیچ محدودیتی برای تولید این برنامه در استان‌های مختلف کشور نداشتیم و حضور مردم در این برنامه و در کنارماناز اولویت‌هایمان است و در این برنامه ثابت کردیم که فاصله مردم و رسانه ملی به اندازه دو سه قدم است و مردم در همین فاصله کوتاه کنار ما می‌نشینند و نفس به نفس با یکدیگر صحبت می‌کنیم و خیلی خوشحالیم که می‌توانیم امنیت کشورمان را با این برنامه به همگان نشان دهیم. به لطف خداوند هر شهری که می‌رویم امنیت در آن برقرار است و در گوشه گوشه این سرزمین مردم در کمال آرامش زندگی می‌کنند.

** بازخوردهای فرامرزی «شب فیروزه‌ای»

وی درباره بازخوردهای فرامرزی «شب فیروزه‌ای» نیز بیان داشت: ایرانیان مقیم خارج نیز به این برنامه علاقه مند هستند و مهمترین دلیلش هم این است که آنها به فضای تاریخی و مکان‌های دیدنی و جذاب ایران علاقه‌مند هستند و این فاصله را با تماشای «شب فیروزه‌ای» جبران می‌کنند.

معصومی با اشاره به اینکه همیشه به صورت زمینی از شهری به شهر دیگر سفر می‌کنم،‌بیان داشت: برای رفتن از شهری به شهر دیگر و اجرای این برنامه همیشه سفرهای زمینی را ترجیح می‌دهم آنهم به این دلیل که دوست دارم ایران را زمینی ببینم و بگردم. از این طریق شهرهای مختلف ایران را از نزدیک می‌بینم و در برنامه هم از آنها یاد می‌کنم و شهرستان‌های کوچک را به مردم معرفی می‌کنم.

** تا پایان تابستان برنامه داریم

این مجری به تعدادی از استان‌هایی که در برنامه‌های آینده قرار است به آن سفر کنند، اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در کرمان هستیم و قرار است تا در آینده‌ای نزدیک به قزوین، تبریز، کردستان و همدان نیز سفر کنیم.

وی با اشاره به اینکه «شب فیروزه‌ای» تا پایان تابستان ادامه دارد، گفت: طبق آخرین اعلامی که به ما شده تا پایان تابستان برنامه داریم و اگر شرایط مهیا باشد و مدیران توافق کنند بعد از آن هم می‌توانیم در خدمت مردم باشیم.

** باید از فرهنگ کشورمان دفاع کنیم

مجری «شب فیروزه‌ای» در پایان نیز گفت:‌ دوست دارم مردم کشورم برنامه‌های تلویزیون را ببینند و در این که هنرمندان ما در بخش‌های مختلف نجیبانه کار می‌کنند شکی نیست. آنها مدام در تلاشند که در جهت فرهنگ کشور گامی بردارند و ما نباید خودمان را مورد دست برد فرهنگی دیگران قرار دهیم و باید از فرهنگ نجیب کشورمان دفاع کنیم. ما سازندگان در تولید و مخاطبان نیز با پیگیری، ملاحظه، لذت و پیشنهادهای خوب می‌توانیم در این راه قدمی رو به جلو برداریم.

برنامه «شب فیروزه‌ای» به تهیه‌کنندگی غلامرضا حیدری ساعت 21 روی آنتن شبکه پنج سیما و سیمای استان‌ها می‌رود.