«بمب تصویری» چیست؟
در همه جای دنیا ویدئوکلیپ یا نماآهنگ طرفداران زیادی دارد که بخشی از این توجه به خاطر موسیقی و خواننده‌ای است که تصویر را همراهی می‌کند.

می‌گویند نماآهنگ «بمب تصویری» است به این دلیل که باید در کمترین زمان ممکن، بیشترین محتوا و تصویر را به مخاطب ارائه کند. سال‌هاست ساخت نماآهنگ با موضوعات مختلف در تلویزیون ما رواج پیدا کرده و کم‌و‌بیش هم موفق بوده است. این نماآهنگ‌ها پیام‌های مختلفی را به مخاطبان خود منتقل می‌کند و مورد توجه هم قرار گرفته است.

جدا از پیام‌های اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی می‌توان ادعا کرد نماآهنگ‌هایی که با موضوع هشت سال دفاع مقدس ساخته شده‌، بیشترین حجم آثار تولید شده در این بخش را به خود اختصاص داده‌ است. ساخت نماآهنگ‌ خوب نیازمند توامان ساخت موسیقی خوب و جذاب و استفاده از تصاویر گویا و هماهنگ با موسیقی است و‌ به خودی خود کار بسیار سختی است. اما اگر نتیجه کار رضایت‌بخش باشد بسرعت مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد.

نماآهنگ برخلاف گونه‌های دیگر تصویری که معمولا به لحاظ زمانی طولانی است، امکان بارها پخش شدن از شبکه‌های مختلف را دارد و معمولا جایی برای پخش در جدول کنداکتور شبکه‌ها برای آنها یافت می‌شود و همین دلیل باعث شده نماآهنگ‌های خوب، بسیار بیش از هر اثر موفق دیگری دیده شود. در دنیای امروز ساخت نماآهنگ همچون دیگر کارهای تصویری، به یک تخصص تمام و کمال تبدیل شده است؛ البته به خاطر عرف جامعه نمی‌توانیم هر محتوایی را به مخاطب ارائه کنیم. اما تجربه آثاری که در این حوزه ساخته شده، نشان می‌دهد که می‌توان با نگاه امروزی به واقعیات جامعه، مضامین قابل‌توجهی را برای نماآهنگ‌ها فراهم آورد.

نماآهنگ‌های ما هنوز راه درازی در پیش دارد تا به جایگاهی که باید برسد، البته در گذشته شاهد آثاری در زمینه‌های مختلف بوده‌ایم، اما برای زمان کنونی انگار باید بیش از اینها تلاش کرد خصوصا که با نگاهی به آثار تولید شده در این زمینه متوجه می‌شویم استعدادهای قابل‌توجهی در این حوزه داریم که در صورت توجه و حمایت از آنها می‌توانیم شاهد روندی رو به رشد در این حیطه باشیم.