معرفی برترین اسباب‌بازی‌های ایرانی

برترین اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های ایرانی بعد از ظهر امروز،  در مراسم پایانی سومین جشنواره‌ ملی اسباب‌بازی در تهران معرفی و تقدیر می‌شوند.

در این دوره از جشنواره 275 پرونده در سه بخش «طرح‌های ثبت شده در سال 1395»، «مجوز تولید سال 1395» و «ایده‌بازار» بررسی شده‌اند که برترین‌ها در مراسم پایانی جشنواره معرفی خواهند شد.

سومین جشنواره‌ ملی اسباب‌بازی از 24 مرداد آغاز شده و تا 28 مرداد در تهران ادامه دارد. بخش‌های جنبی این جشنواره در قالب نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی در زمینه‌ی اسباب‌بازی و امر آموزش در کنار برپایی بیش از 90 غرفه از تولیدات داخلی، برپایی بازی‌های ایرانی و سنتی و کارگاه‌های ساخت عروسک‌های بومی در حال اجراست.

بر همین اساس، در این دوره از جشنواره، آثار در گروه‌های موضوعی آموزشی و کمک آموزشی، فرهنگی‌هنری، فکری، الکترونیکی و رایانه‌ای، حرکتی‌مهارتی و کمک درمانی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

در مجموع 177 پرونده‌ ثبتی، 78 پرونده‌ مجوز تولیدی و 20 پرونده‌ ایده‌بازار از سوی گروه داوری بررسی شده که در پایان در هر بخش به سه نفر برتر جوایزی چون تندیس جشنواره، لوح تقدیر، هولوگرام‌های رایگان شورای نظارت بر اسباب‌بازی و جوایز نقدی اعطا می‌شود.

محمدعلی شامانی، محسن حموله، امیرحسن سلام‌زاده، حسین علیجانی، مصطفی میرفندرسکی و محمدحسین فرجو، حامد تأملی و لیلا کفاش‌زاده ترکیب هیأت داوری سومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی را تشکیل می‌دهند.

مراسم پایانی این جشنواره از ساعت 17 تا 19 روز شنبه 28 مرداد در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

شایان ذکر است؛ علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مناف یحیی‌پور دبیر جشنواره از سخنرانان این برنامه هستند.