«واندر وومن 2» در راه است

فیلم «واندر وومن» با تبلیغات فراوان امسال راهی پرده سینماهای جهان شد و با فروش بیش از 800 میلیون دلاری خودش موجبات ساخت قسمت دوم را هم فراهم کرد. برادران وارنر برای ساخت قسمت دوم در حال مذاکرات نهایی با کارگردان فیلم اول، پتی جنکینز هستند.

ماه گذشته در کامیک کان سن دیگو، برادران وارنر تایید کرد قسمت دوم «واندر وومن» روز 13 دسامبر 2019 روی پرده سینماها قرار خواهد گرفت و حضور گال گدوت، بازیگر اسرائیلی نقش اول فیلم را هم تایید کرد. اما نام کارگردان «واندر وومن 2» برده نشد. حالا رسانه های سینمایی جهان ادعا می کنند برادران وارنر در مرحله آخر مذاکرات با پتی جنکینز هستند. تنها چیزی که باعث تاخیر روند مذاکرات شده این است که جنکینز حقوقی برابر با کارگردان های مرد می خواهد و اگر وارنر این موضوع را بپذیرد، او تبدیل به پردرآمد ترین کارگردان زن حال حاضر سینماهای جهان خواهد شد. گفته می شود وارنر چندان مشکلی با این موضوع ندارد و احتمالا به زودی خبر نشستن جنکینز روی صندلی کارگردانی قسمت دوم «واندر وومن» هم رسمی می شود.

اگرچه اعدادی به صورت رسمی اعلام نشده اما عموما کارگردان های فیلم های کامیک بوکی، چیزی بین 1.5 تا 3 میلیون دلار دستمزد می گیرند. اما زک اسنایدر که کل فیلم های ابرقهرمانی دی سی و وارنر را در حال حاضر مدیریت می کند حقوقش چیزی حدود 10 میلیون دلار به علاوه درصدی از فروش آثارش است. این مبلغ، 20 درصد در طول پیش تولید، 60 درصد در طول تولید، 10 درصد در مرحله پس از تولید و 10 درصد هم در ادامه و احتمالا زمان اکران از سوی استودیو پرداخت می گردد.