داستان تفاوت های دو باجناق در «هست و نیست»

مجموعه تلویزیونی «هست و نیست» به تهیه‌کنندگی «محسن شایان‌فر» در حال حاضر آخرین مراحل نهایی نگارش فیلمنامه را توسط علی حدادی سپری می‌کند.

قرار است این سریال در نیمه دوم شهریورماه در لوکیشنی واقع در تهران کلید بخورد. 

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، «هست و نیست» در 30 قسمت 40 دقیقه‌ای برای پخش در شب‌های زمستان در شبکه دو سیما تولید می‌شود.

پیش از این قرار بود مجموعه «هست و نیست» به کارگردانی «محمدرضا آهنج» ساخته شود که پس از ایجاد وقفه در مراحل تولید، این سریال به شبکه دو انتقال یافته و حسین سهیلی‌زاده کارگردانی آن را برعهده گرفت.

پیش از این حضور بازیگرانی در این اثر قطعی شده بود که باید دید با حضور سهیلی‌زاده، این بازیگران در پروژه حضور خواهند داشت یا جای خود را به هنرمندان دیگری می‌دهند. 

سریال «هست و نیست» داستان احمد و ناصررا روایت می کند که دوستی آن ها به سال‌های کودکی در محله‌ سرچشمه‌ تهران بازمی‌گردد و آنها بعداً به واسطه‌ ازدواج با دو خواهر با هم فامیل شده‌اند. اما کم‌کم راهشان از هم جدا شده؛ ناصر به دلیل میل سیری‌ناپذیرش به پیشرفت مالی، اکنون مرد ثروتمندی است که هر جا لازم بوده قانون و اخلاق را زیر پا گذاشته است. احمد، اما برخلاف ناصر، زندگی معمولی و سالمی برای خود و خانواده‌اش ساخته است. هرچند از تفاوت سطح زندگی‌اش در مقایسه با رفاه زندگی ناصر، در درون شرمنده است و احساس شکست می‌کند. این احساس باعث وسوسه‌ احمد می‌شود و احمد پا به راه جدیدی می‌گذارد که …