حوزه هنری میزبان نشست رسانه‌ای تشریح اهداف مرکزهنرهای تجسمی

نشست رسانه‌ای تشریح اهداف و برنامه‌های مرکز هنرهای تجسمی با حضور  سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر این مرکز روز یکشنبه 29  مرداد در حوزه هنری برگزار شد.

 در ابتدای مراسم سیدمسعود شجاعی طباطبایی گفت: در این نشست درباره بخش انتشارات، احیای فضای مجازی، تولید آثار، کارگاه آموزشی، نشست تخصصی، جشنواره‌ها و فضای نمایشگاهی صحبت خواهیم کرد.

 وی ادامه داد: دو هفته‌نامه تجسمی نور توسط مرکز انقلاب دفاع مقدس در آخر مهر ماه منتشر می‌شود. این نشریه علاوه بر چاپ به شکل نشریه، فایل پی دی اف آن نیز در سایت هنرهای نمایشی قرار خواهد گرفت. همچنین، کتاب دفاع مقدس و عاشورا عنوان کتابی است که به زودی منتشر می‌شود در ضمن از بین 50 عکاس بهترین عکس‌ها انتخاب و به پوستر تبدیل خواهند شد.

 وی عنوان کرد: در سطح شهر فعالیت‌های بسیاری در زمینه زیباسازی داشته‌ایم، همچنین در طرح کتاب سال گرافیک مذهبی دو هفته است که برای انتخاب آثار اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و قرار است بهترین آثار را برای این کتاب انتخاب کنیم، همچنین کتاب تصویرسازان ایران نیز به زودی منتشر خواهند شد.

 طباطبایی در خصوص سایت مرکز هنرهای تجسمی عنوان کرد: خبرهای مندرج بر روی سایت به سمت تولیدی شدن پیش می‌رود. همچنین بحث عضویت هنرمندان در سایت به طور جدی پیگیری می‌شود. در حال حاضر رتبه سایت از 200 هزار به 16 هزار ارتقا پیدا کرده است و این نشان می‌دهد که همکاران تلاش‌های بسیاری انجام می‌دهند، همچنین دو زبانه شدن سایت از اقدامات بعدی ما است.

 وی افزود: تعامل خوبی با مسئولان حوزه هنری داشته‌ایم تا بتوانیم در چهلمین سال انقلاب اسلامی، اتفاقات خوبی را شاهد باشیم، همچنین هر هفته یکی از آثار هنرمندان را رونمایی خواهیم کرد.

 وی در خصوص کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی اظهار داشت: رویکردهای کارگاه‌های آموزشی مشخص شده و فراخوان آن برای علاقه‌مندان اطلاع‌رسانی شده است، همچنین نشست‌های تخصصی در مرکز هنرهای تجسمی و سایر استان‌ها را برگزار خواهیم کرد.

 رئیس مرکز هنرهای تجسمی بیان کرد: در بحث آموزش اولویت مرکز هنرهای تجسمی در استان‌ها شناسایی استعدادها در حوزه هنر است. همچنین شناسنامه کردن آثار یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که پیش رو خواهیم داشت در ضمن قرار است 40 هنرمند حوزه مستندسازی را معرفی کنیم.

طباطبایی در پایان مراسم خاطرنشان کرد: بعضی از هنرمندان توانمند ما از حوزه هنرهای تجسمی خارج شده‌اند و ما در این مدت تلاش کرده‌ایم که ارتباط آنها دوباره با مرکز برقرار شود چرا که اولویت ما، شان و منزلت اساتید است امیدوارم دوباره این موضوع احیا شود و تعامل با هنرمندان شکل بگیرد.

آموزش، اولویت مرکز هنرهای تجسمی است/ چاپ کتاب و کارگاه‌های آموزشی از دستاوردهای این مرکز

در پایان مراسم از اثر استاد روح‌الامین که در واکنش به شهادت شهید محسن حججی تصویری را خلق کرده بود رونمایی شد.

 


http://www.afkarnews.ir/