برگزاری بیست و یکمین شب‌آواز ایرانی

بیست و یکمین شب‌آواز ایرانی با اجرای شش گروه موسیقی و با حضور فریدون شهبازیان، مظفر شفیعی و علی‌اصغر شاه‌زیدی شنبه 28 مرداد 1396 در حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم، پنج گروه در بخش مسابقه به اجرای قطعات آوازی پرداختند و یک گروه نیز به عنوان مهمان ویژه، در پایان مراسم قطعاتی را اجرا کرد.

احسان نوزعیم به همراه وحید عزیزی (نوازنده ‌تار)، ساز و آوازی در «ابوعطا» اجرا کردند. شعر آواز از سروده‌های سعدی بود. پیش‌تر این آواز را زنده‌یاد جلال الدین تاج اصفهانی خوانده بود.

محمد ثریایی به همراه مجید میرزایی (نوازنده ویلن) و مهدی رمضانی (نوازنده تنبک) آوازی در «دشتی» با استفاده از اشعار نواب صفا اجرا کرد.

حسین شاکری به همراه امین هراتی (نوازنده سنتور) ساز و آوازی در «ماهور» با غزلی از سعدی خواند.

سینا سازگاری به همراه میثم صالح (نوازنده سه‌تار) ساز و آوازی در «دشتی» با شعری از سعدی اجرا کردند.

علیرضا سعیدی با تار‌نوازی محمد‌علی بنکدار به اجرای آوازی در مایه «افشاری» پرداخت. شعر این آواز از سروده‌های لعلی تبریزی بود.

مهمانان ویژه‌ی این برنامه طینوش بهرامی نوازنده تار و  اشکان کمانگری خواننده موسیقی ایرانی بودند. این دو هنرمند در دستگاه سه‌گاه با شعری از سلمان ساوجی به اجرای ساز و آواز پرداختند.

در پایان مراسم گروه‌های «علیرضا سعیدی» و «حسین شاکری» به طور مشترک به عنوان گروه‌های برتر از سوی هیات داوران انتخاب و معرفی شدند.

برنامه شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر، با هدف تجلیل از پیش‌کسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است و آخرین شنبه های هر ماه ساعت 18 در تالار «اندیشه» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می شود.