بررسی مسائل روز در «صبح یک روز لعنتی»

منوچهر اکبرلو، نمایشنامه‌نویس و کارگردان و پژوهشگر تئاتر، شب گذشته به تماشای نمایش «صبح یک روز لعنتی» به کارگردانی حسن باستانی نشست.

وی پس از اجرای این نمایش  عنوان کرد: این نمایش از لحاظ کیفیت اجرایی فراتر از نمایش‌هایی است که در سالن‌های دیگر می‌بینیم و بزرگترین ویژگی این نمایش، مسئله روز بودن آن است.

اکبرلو اظهار داشت: نویسنده و عوامل اجرایی، به جهان پیرامون و جامعه خود توجه کرده، و به مسئله‌ای می‌پردازند که امروزه تمام دنیا درگیر آن است. ما هر روزه اخبار را که دنبال می‌کنیم، تاثیرات و تنش آن را بر خود و جامعه می‌بینیم.

وی با بیان اینکه ما نمادهای ناامنی دائم که می‌تواند از مسائل کوچک شروع شود و ابعاد بزرگتری پیدا می‌کند را در «صبح یک روز لعنتی» می‌بینیم، افزود: یک فضای ناامنی اطراف ما را فرا گرفته و هرلحظه بوی جنگ، تنش و خشونت را حس می‌کنیم و این چیزی است که ما در نمایش هم شاهد آن هستیم.

اکبرلو اظهار داشت: نمایش فضایی در ظاهر طنزگونه دارد تا بتوانیم خشونت موجود در نمایش را تحمل کنیم و عیناً مانند اخباری نباشد که ما در رابطه با مسائل سیاسی و اجتماعی می‌شنویم؛ که البته راه گریز دیگری نیز ندارد.

وی همچنین یادآور شد: بنابراین نمایشنامه در رابطه با خطراتی که در جامعه ما را تهدید می‌کند، هشدار می‌دهد. بازیگران نمایش بسیار خوب ایفای نقش کرده و ترکیب آن‌ها فضای درستی را در نمایش ایجاد می‌کند، اما نمی‌توانیم از بازی تعجب‌برانگیز رویا افشار چشم‌پوشی کنیم؛ در واقع شخصیت‌پردازی و بازی فوق‌العاده، این نقش را ماندگار می‌کند و اگر ایشان در نمایش حضور نداشتند، شکل اجرا قطعا متفاوت بود و باید بابت انتخاب درست رویا افشار برای ایفای این نقش به کارگردان نمایش تبریک گفت. هم‌چنین مارال فرجاد به‌درستی نقشی غیرمعمول و مردانه را ایفا می‌کند.

 در این نمایش 60 دقیقه‌ای که هر شب، ساعت 20:30 به روی صحنه می رود، بازیگرانی همچون: رویا افشار، لیلا برخورداری، مارال فرجاد، حمیدرضا فلاحی، پژمان عبدی، احمد صمیمی ایفای نقش می کنند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به؛ مدیر تولید، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: سامان پورسلیمانی، گروه کارگردانی: مژگان حسینی و نیلوفر فاطمی، طراح صحنه: میثم نویریان، طراح لباس: فرنوش فرجندی، دستیار طراح‌صحنه: نیلوفرفاطمی و محمد علیزاده، عکاسان: ماندانا عضد آزاد و پریسا صالحی، مدیر روابط‌عمومی و مشاور رسانه ای: امیر پارسائیان‌مهر، همکار روابط عمومی: شمیس پورشاهرضایی و تبلیغات: گروه تئاتر مارکت اشاره کرد.