محمدرضا شریفی‌نیا سالار "پیشونی سفید"

سید جواد هاشمی کارگردان و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پیشونی سفید۲»  از دریافت پروانه ساخت فیلم خبر داد گفت: روز گذشته پروانه ساخت فیلم از سوی وزارت ارشاد صادر شد. گروه صحنه و لباس از مدت‌ها قبل مشغول آماده‌سازی شرایط صحنه و دوخت لباس بودند که همچنان ادامه دارد. گروه صحنه هم اینک در جنگل‌های ساری مشغول ساخت کلبه هستند که به سرعت کارها پیش می‌رود، گروه گریم هم در حال آماده سازی گریم‌های لازم برای بازیگران هستند. 

وی درباره زمان تولید فیلم گفت: تلاش ما بر این است که فیلم را ۱۰ شهریورماه جلوی دوربین ببریم. گروه لباس هم در حال آماده سازی لباس‌های لازم برای شخصیت‌های مختلف فیلم هستند. در بخش دوم «پیشونی سفید» شخصیت‌هایی چون پنجه طلا، پیشونی طلا و بَلبَله به داستان اضافه شده است که نقش «بَلبَله» را پژمان بازغی و نقش «پنجه طلا» را ارسلان قاسمی ایفا می‌کنند. برای نقش مادر پیشونی سفید  (پیشونی طلا) هنوز بازیگری را انتخاب نکردیم. 

سید جواد هاشمی در خاتمه تاکید کرد: تلاش می‌کنیم اثری با کیفیت برای اعضای خانواده تولید کنیم و بتوانیم مخاطب را با این فیلم به سینما دعوت کنیم. 

تعدادی از عواملی که حضورشان در فیلم قطعی است، عبارتند از: 

نویسنده، کارگردان و تهیه‌‌کننده: سید جواد هاشمی، طراح صحنه: علی شایانفر، طراح لباس: سحر گوران، طراح گریم: شهرام خلج، مدیر تولید: ایرج طایفه، دستیار اول کارگردان: عباس دلدار، مدیربرنامه ریزی: یوسف طاهریان، عکاس: لیلا خوش‌کنار

محمدرضا شریفی‌نیا (سالار)، ترلان پروانه (پیشونی سفید)، هومن حاجی عبداللهی (روباه)، امیر غفارمنش (گرگ)، امیررضا احمدی (فلفلی)، داریوش پیرو (شیر قاضی)، سید جواد هاشمی (پیر استاد) و پژمان بازغی (بَلبَله) به ایفای نقش می‌پردازند .

فیلمنامه «پیشونی سفید۲» در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان به قلم جواد هاشمی موفق به دریافت جایزه شد. 

«پیشونی سفید۲» توسط سید جواد هاشمی نوشته، کارگردانی و تهیه می‌شود این فیلم در ادامه  «آهوی پیشونی سفید و اختاپوس» است که داستانی موزیکال و جذاب بود و توانست نظر مخاطب را جلب کند و یکبار دیگر رونقی به سینمای کودک و نوجوان دهد.