اعلام برنامه نمایش‌های کودکانه در فرهنگسراها

به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ هفت نمایش کودکانه در چهار مرکز فرهنگی هنری شهرداری تهران تا ۲۰ شهریور ماه میزبان کودکان و خانواده‌هایشان هستند.

«نارنیا» و «ماه پیشونی» در پردیس تئاتر تهران

نارنیا به نویسندگی و کارگردانی غزال حسینی تا پایان مردادماه در سالن استاد مشایخی پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌رود.

در این نمایش بازیگرانی چون گیلا ابراهیمی، محمد بهتری، بهنام پورتقوا، سید قاسم تفاخ، پوریا توکل خواه، ماهک ثابت قدم، غزال حسینی، هانیه ربیع، پریسا سلمانی، علیرضا غفاری، محمد قائم مقامی، سینا نوابی، محمدرضا یعقوب کاظمی ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان این نمایش که در فضایی تخیلی شکل گرفته، آمده است: چهار کودک از دنیای ما به صورت جادویی به نارنیا منتقل می‌شوند. جایی که از آنها خواسته می‌شود تا به حامی کمک کنند تا از پس بحران در دنیای نارنیا برآید.

ماه پیشونی به نویسندگی ایوب آقاخانی و کارگردانی آزاده انصاری تا پایان شهریور در پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌رود.

مرضیه ایمانخانی، ندا کوهی، نسترن نظری، طناز جلوسی، ساحل شفیعی بازیگران این نمایش هستند و نادر برهانی مرند تهیه‌کننده این اثر است.

************************

«پهلوان کچل» و «بچه زرنگش خوبه» در فرهنگسرای فردوس

پهلوان کچل نمایشی به کارگردانی سحر پورفرج، نویسندگی مجتبی خمسه و بازی مجتبی خمسه، محمد روستا، محبوبه تفضلی و هیراد محمدی تا ۲۰ شهریور روی صحنه فرهنگسرای فروس می‌رود.

این نمایش داستان حسن کچل را روایت می‌کند که با خرید دستمال قدرت تصور می‌کند که دیگر مثل مرد عنکبوتی می‌تواند قهرمان باشد اما با دیدن بی‌تفاوتی مردم تصمیم می‌گیرد که کاری کند تا مردم به او توجه کنند و او را قهرمان بدانند.

«بچه زرنگش خوبه» به نویسندگی علی‌اکبر پوررسول و کارگردانی مجید علم دبیگی و بازی مجید علم بیگی، مریم عسگری، مریم رادپور تا ۲۰ شهریور روی صحنه فرهنگسرای فردوس است.

************

بزبزقندی در مجتمع فرهنگی هنری نور

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی مهرداد قرآن کیش و با حضور مهرداد قرآن کیش، فرناز حیدریان و آرزو خلیلی به عنوان بازیگر تا ۲۰ شهریور ماه در مجتمع فرهنگی هنری نور روی صحنه می‌رود.

داستان این نمایش همان داستان «بزبزقندی» کلاسیک با پرداختی متفاوت است.

***********

«حاکم و پنیر» و «جزیره لانگولیو» در فرهنگسرای ابن‌سینا

حاکم و پنیر به نویسندگی امیررضا رضی و کارگردانی سپیده اقدامی و با حضور میثم میثاقی، افشین زعیم و گنجی ماهر به عنوان عروسک گردان تا ۲۰ شهریور در فرهنگسرای ابن‌سینا روی صحنه می‌رود.

این نمایش داستان پادشاهی است که علاقه زیادی به پنیر دارد اما موشی به قصر او وارد شده که پنیرهای حاکم را می‌خورد. حاکم به تمام مشاورانش دستور می دهد که چاره ای بیندیشند. آنها تصمیم می گیرند برای مبارزه با موش، گربه ای را به قصر بیاورند.

جزیره لانگولیو به کارگردانی امیررضا توکلی و حمید ندیمی تا ۲۰ شهریور در فرهنگسرای ابن سینا روی صحنه می‌رود.

جزیره لانگولیو داستان پسربچه‌ای است که علی رغم اصرار مادر قصد درس خواند ندارد. او شبی در خواب می‌بیند ملوان یک کشتی بزرگ است و در جزیره‌ای به نام لانگولیو گیر افتاده. او تلاش می‌کند که با کشتی خود از آن جزیره نجات دهد اما چون سواد خواندن و نوشتن ندارد هر بار با مشکلی مواجه می‌شود.