شبکه های استانی هویت بخش اصلی رسانه ملی

سیدحسین ناظر مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر در گفت‌وگو با ستاد خبری بیستمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها گفت: یک شبکه استانی یک پل از ۳۳ پل مراکز استان‌ها و هویت بخش اصلی رسانه ملی است.

وی شبکه‌های استانی را عرصه‌ای برای تقویت فرهنگ ملی و پالایش و شکوفایی فرهنگ‌های بومی دانست و افزود: شبکه‌های استانی تسهیل‌گر فرایند توسعه همه جانبه و نمایشگر تمدن اصیل اسلامی ایرانی هستند که با ایجاد همدلی و هم‌افزایی ادیان، مذاهب و اقوام رنگین‌کمان وفاق و اقتدار ملی را به تصویر کشیده و استحکام بخش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند 

ناظر از تقلید بی چون و چرای صاحبان و برنامه‌سازان به‌عنوان مهم‌ترین آسیب شبکه‌های استانی و از عشق و وفاداری به بومی ماندن به‌عنوان کلید موفقیت آنها نام برد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر با اشاره به گسترش فضای مجازی و تداخل آن با برنامه‌های شبکه‌های استانی گفت: در شبکه‌های استانی پیام‌رسان فاعل و پیام‌گیر منفعل دیگر وجود ندارد و مسئولان و برنامه‌سازان باید بین فضای مجازی و آنتن پخش یک رابطه منطقی و اثرگذار ایجاد کنند.

وی درباره ضرورت برگزاری جشنواره و تاثیر آن در برنامه‌سازی شبکه‌های استانی گفت: جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها قدیمی‌ترین، بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین جشنواره رسانه ملی و بهترین فرصت برای معرفی توانمندی‌های رسانه‌ای مراکز استان‌ها است.

ناظر از جشنواره به‌ عنوان محلی برای جلوه‌گری فرهنگ ملی و بومی و تجلی‌گاه هیئت‌های اندیشه‌ورز و محلی برای استانداردسازی و الگوسازی و ابراز وجود رسانه‌ای نام برد و گفت: بیستمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها هماوردگاه لشکر فرهنگی رسانه ملی و عرصه حرکت به سمت پیروزی برای وفاق ملی است. 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت شناسایی و جذب استعدادهای جوان گفت: جشنواره تولیدات نقطه امید هنرمندان و برنامه‌سازان جوان و راهی برای کشف استعدادهای آنان و خط دهی برای تعامل مناسب و موثر میان شبکه‌های استانی و شبکه‌های سراسری است. 

مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر افزود: مسئولان برگزاری جشنواره باید از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و استعدادهای جوانان استان‌ها بیشترین بهره‌برداری را داشته و در تولید آثار رسانه‌ای از استعداد و انرژی سرشار مراکز استفاده بهینه کرده و ضمن ایجاد شرایط نوآوری و ابتکار و خلاقیت بهترین فرصت را برای بروز و ظهور هنرمندان و برنامه‌سازان جوان بوجود آورند.

وی درباره برنامه‌های سال گذشته برای آمادگی حضور فعال در جشنواره کردستان گفت: همکاران خلاق و  نوآور صدا و سیمای مرکز بوشهر در یک اقدام منحصر به فرد بین جشنواره نوزدهم و جشنواره بیستم، اولین جشنواره تولیدات داخلی مرکز بوشهر با عنوان «جشنواره یک پل از ۳۳ پل» را در پنج ساختار صدا، سیما، خبر، موسیقی و پژوهش برگزار و بر اساس رای هیئت داوران ۳۳ اثر به‌عنوان آثار برتر انتخاب و شایسته تقدیر معرفی شدند. 

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره داخلی «یک پل از ۳۳ پل»  مراکز استان‌ها باعث شد تا این مرکز با آمادگی کامل در جشنواره بیستم حضور یابد.