برگزاری انتخابات الکترونیکی شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات

حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری انتخابات الکترونیکی شورای مرکزی خانه های مطبوعات با بیان اینکه خانه های مطبوعات فراگیرترین تشکل مطبوعاتی کشور است، گفت: با وجود فرآیند عضوگیری شفاف و سختگیرانه می توان ادعا کرد خانه های مطبوعات، نمایندگی جامعه مطبوعات در استانهای کشور را دارد.

وی افزود: دلیل اینکه برخی تشکل ها نمی توانند مدعی نمایندگی صنف خود باشند این است که در فرآیند انتخابات آن ها اصول دموکراتیک و مشارکت حداکثری رعایت نشده است.

معاون مطبوعاتی همچنین بر اهمیت یکسان بودن اساسنامه خانه‌های مطبوعات استان ها اشاره و با تاکید بر اینکه واگذاری امور به صنوف باید در عمل محقق شود، خاطرنشان کرد: در واگذاری امور به صنوف حتما اختلالاتی به وجود می آید اما صرف وجود برخی مسائل، نباید مانع از واگذاری امور و عقب نشینی به نفع اصناف شد.

انتظامی حاکم شدن خرد جمعی را یکی از منافع متعدد واگذاری امور به تشکل‌های قانونی، انجمن‌ها و صنوف عنوان کرد و افزود: در چنین شرایطی مطالبات و اشکالات موجود اولویت بندی می شود ضمن اینکه با مشارکت صنوف در سیاستگذاری ها است که راه حل ها ارائه می شود و خود صنوف در اجرای راه حل ها کمک می کنند.

پیش از سخنان انتظامی، گزارشی از روند برگزاری انتخابات هیات مدیره خانه های مطبوعات در سراسر کشور و گزارش عملکرد شورای مرکزی در دوره قبل، ارائه شد.

انتخابات خانه های مطبوعات به صورت الکترونیکی از ساعت 10 تا 12 با مشارکت حدود 80درصد واجدان شرایط برگزار و نتایج آن به شرح جدول زیر اعلام شد. لازم به ذکر است اعضای جدید شورای مرکزی در اولین جلسه خود رئیس، هیات رئیسه و کمیته های داخلی را انتخاب کردند که جزئیات آن در سایت خانه مطبوعات قابل مشاهده است.

اعضای اصلی هیأت مدیره شورای مرکزی

ردیف

مدیرمسئول

خبرنگار

نماینده سرپرستی روزنامه سراسری

نماینده سرپرستی خبرگزاری

بازرس

1

مصطفی کواکبیان

مجتبی نوریان

مریم شمس الدین

اسد بابایی بارنجی

حمید سعیدی

2

مازیار هوشمند

فردین کمانگر

 

 

آرشام هنرکار آشنا

3

 

علی خادمی

 

 

 

 اعضای علی البدل هیأت مدیره شورای مرکزی

ردیف

مدیرمسئول

خبرنگار

نماینده سرپرستی روزنامه سراسری

نماینده سرپرستی خبرگزاری

بازرس

1

سید جلال فیاضی

 

محمود براهویی نژاد

یحیی اکبری

حسین قربانی

بهزاد عباسی

2

 

عبدالسلام معروفی

 

 

 

 

خبر