جزئیات اجرای اینتر ارکستر تهران به رهبری نادر مشایخی

نشست خبری اجرای موسیقی اینتر ارکستر تهران به رهبری نادر مشایخی روز سه‌شنبه 31 مرداد در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این نشست نادر مشایخی در خصوص این اجرا گفت: اجرای موسیقی اینتر ارکستر یک هم جواری بین مسائل معنوی و مذهبی ایجاد می‌کند و نشان می‌دهد چگونه از موسیقی به عنوان گیراترین ابزار برای بیان عواطف از جمله عواطف مذهبی که بسیار هم قوی هستند استفاده کنیم. نوع زبان و زندگی ما به گونه‌ای است که از زبان شعر برای القای افکار معنوی خود استفاده می‌کنیم.

 در ادامه این نشست وحید افتخار حسینی مدیر ارکستر در خصوص شروع فعالیت اینتر ارکستر گفت: این اینتر ارکستر از زمان شروع به کار خود در  آبان سال 95  به کمک آقای مشایخی به یک خود باوری البته بدون حمایت‌های بیرونی رسیده است.

 وی افزود: اینتر ارکستر از آبان سال 95 تاکنون دو کنسرت در  اسفند 95 و مرداد ماه 96  اجرا کرده‌ است و همکاری‌های مستمر خود را دفتر موسیقی ادامه خواهیم داد. در کنسرتی هم که روز پنج‌شنبه داریم قطعه «عشق و دیگر هیچ» را اجرا خواهیم کرد.

 افتخار حسینی در خصوص معنی اینتر ارکستر عنوان کرد: اینتر ارکستر بر اساس مفهوم فکری نادر مشایخی تشکیل شده است. اینتر به معنی چند ارکستر در کنار هم است که در آن ارکستر سمفونیک نیز حضور دارد و سازهای مختلف با فرهنگ‌های متنوع را در کنار هم قرار می‌دهد. در این اجرا یک سری قطعات از باخ داریم که گروه کر و خواننده دارد و بخش دیگر کارهای آن را نادر مشایخی انجام می‌دهد که در لحظه بدون نقشه قبلی اجرا خواهد شد.

 اجرای موسیقی اینتر ارکستر تهران روز پنج‌شنبه 2 شهریور در تالار وحدت برگزار خواهد شد.