اعلام ویژه برنامه های رادیو در هفته دولت

شبکه های مختلف رادیویی همزمان با فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، ویژه برنامه های متنوعی را تدارک دیده‌اند که تقدیم مخاطبان خود می کنند.

** رادیو ایران

«راه شب» عنوان برنامه ای از رادیو ایران است که هر شب از این شبکه رادیویی به روی آنتن می‌رود.

این برنامه به مناسبت هفته دولت بامداد شنبه به فعالیت های دولت در حوزه نشر و کتاب و فعالیت های فرهنگی در کشور، شهادت شهیدان رجایی و باهنر، نقش دولت در حوزه خدمت رسانی و ... می‌پردازد.

گروه ایران و جامعه این شبکه نیز در برنامه «سلام ایران» که ساعت 6:35 پخش می شود، به مناسبت هفته دولت، گفتگو با وزرا را در برنامه خود تدارک دیده است .

** رادیو اقتصاد

مجله تعاملی رادیویی «نود و هشتی ها» به تناسب موضوع روز به موضوعات روز کارمند، مهمترین اولویت اقتصادی دولت دوازدهم، اقتصاد مقاومتی دولت دوازدهم می پردازد. این برنامه گروه اقتصاد و جامعه شنبه تا پنج شنبه ساعت 17 به مدت 85 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

و نیز در برنامه گفتگومحور «روز از نو» در ایام هفته دولت به مباحثی همچون دولت و تحقق اهداف چشم انداز، دولت منتظر و پاسخگو، دولت و خدمت رسانی، دولت و خودباوری، دولت و تکریم فرهنگ ایثار، دولت و مبارزه با ابعاد جهانی تروریسم پرداخته خواهد شد. این برنامه کاری از گروه کشاورزی شنبه تا پنج شنبه ساعت 06:30 به مدت 85 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

** رادیو جوان

برنامه «جوان ایرانی سلام» شبکه جوان به مناسبت هفته دولت از دوم تا هشتم شهریور با استانداران استانهای مختلف کشور در خصوص دستاوردهای دولت گفت و گو می کند. این برنامه کاری از گروه جوان و جامعه شبکه است که به تهیه کنندگی زهرا یساقی و گویندگی فاطمه صداقتی از ساعت 6:45 صبح به روی آنتن می رود.

برنامه «موج جوونی» شبکه جوان به مناسبت هفته دولت و در راستای اقتصاد مقاومتی و بیانات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» روزهای پنجشنبه و جمعه 2 و 3 شهریور ماه با فرمانداران و استانداران استان های مختلف در خصوص عملکرد و دستاوردهای دولت گفت و گو می کند. این برنامه کاری از گروه جوان و دانش شبکه جوان است که به تهیه کنندگی عباس پیری و گویندگی حسن اسماعیل پور از ساعت 19پخش می شود.

** رادیو فرهنگ

برنامه 'سمت و سو' به مناسبت هفته دولت، برنامه ویژه ای را در نظر دارد که در آن به عملکرد دولت در زمینه های مختلف خواهد پرداخت. به وزارتخانه ها، نهادها و ارگان های دولتی سری خواهد زد و از طرح ها و برنامه های دولت جویا خواهد شد. این برنامه هر روز از ساعت 17 و 30 تا 18 از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.

رادیو فرهنگ به مناسبت هفته دولت در برنامه های مختلف به این موضوع خواهد پرداخت . یکی از این برنامه ها 'شنیدنی های تاریخ' است. در این برنامه درباره اقدامات دولت ها از گذشته تا کنون خواهید شنید. این برنامه هر روز ساعت 17:15 از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.

رادیو معارف

برنامه 'برای مردم' برنامه ای است که به مناسبت هفته دولت طراحی و تولید شده است. این برنامه که از دوم شهریور 96 به روی آنتن می رود در هفت دولت به بررسی عملکرد و اقدامات و فعالیتهای دولت خواهد پرداخت. بررسی وظایف دولت مطلوب اسلامی از منظر امام و رهبری، ویژگی‌های حکومت و دولت اسلامی از منظر امام راحل(ره)، بررسی نقاط قوت و ضعف دولت ها در جمهوری اسلامی و بررسی ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر از منظر امام راحل و رهبر انقلاب، از محورهای موضوعی این برنامه است که با کارشناسی حجج اسلام مصباحی مقدم و آقامحمدی تقدیم مخاطبان این رسانه دینی می شود.

همچنین به مناسبت هشتم شهریور، سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، برنامه «برای مردم» به معرفی ویژگی‌های شخصیتی این دو شهید بزرگوار می‌پردازد.

برنامه «برای مردم» کاری از گروه رویدادهای معارفی و اطلاع رسانی به سردبیری و تهیه‌کنندگی مهدی کاظمی و اجرای محمد جواد عابدینی از دوم شهریور ساعت 17:30 به روی آنتن می رود.

'کلام امام' نیز ویژه برنامه ای در قالب سخنرانی است که به تبیین ویژگی های شخصصتی شهید باهنر در کلام امام راحل (ره) می‌پردازد. این برنامه به سردبیری و تهیه کنندگی محمدمهدی رکنی ساعت20:40 هشتم شهریور به روی آنتن رادیو معارف می‌رود.

رادیو پیام

این شبکه رادیویی نیز بنابر مأموریت ها و اهداف خود به گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و ... در قالب متن ها و موسیقی های مرتبط می‌پردازد.

** رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران برنامه ای با عنوان 'اینجا تهران است' دارد که دغدغه اش مشکلات و مسائل شهرستان ها و روستاهای استان تهران است. در هفته دولت با دعوت از فرمانداران به مدت یک هفته در خدمت فرهیختگان رادیو تهران خواهد بود. برنامه اینجا تهران است پلی بین مردم و مسئولان استان تهران است. این که مردم آگاه باشند در شهر، محله، روستا و منطقه ای که زندگی می کنند چه اتفاقی رخ می دهد. شهروندان ضمن این که از یک برنامه رادیویی آگاهی و اطلاعات درباره پیرامون خودشان کسب می کنند می توانند جهت رفاه حال خودشان در منطقه، شهر و روستاهای شان پیگیر مشکلات و رفع آنها شوند. اینجا تهران است کاری از گروه مدیریت و برنامه ریزی شهری رادیو تهران است که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 13 و 30 پخش می شود.

'ذره بین' برنامه ای گفت وگو محور است که در این هفته با حضور فرماندران شهرستان های استان تهران و استاندار تهران روی آنتن می رود.

با حضور مسئولان در این برنامه درباره موضوع های اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و فرهنگی شهرستان های استان تهران صحبت می شود. این برنامه هر روز از ساعت 11 بیشتر به کنکاش مسائل شهر تهران و آنچه بین شهروندان اتفاق می افتد می پردازد که بیشتر دغدغه شهروندان و مسائل شهر است. پیگیری مطالبات عمومی و جدی شهروندان، فضاسازی مناسب و بسترسازی برای پیشبرد طرح ها و برنامه های در حال اجرا در شهرستان ها از دغدغه های برنامه این هفته ذره بین است.

** رادیو صبا

این شبکه رادیویی نیز در فواصل برنامه ها و در برنامه های زنده به این مناسبت اشاره کرده و این ایام را گرامی می دارد.

** رادیو قرآن

برنامه‌های نمای نزدیک و مهرتابان از دوم تا هشتم شهریور ماه با محوریت هفته دولت به روی آنتن رادیو قرآن می روند.

در برنامه 'نمای نزدیک' که روزهای زوج از ساعت 16:15 تا 17 به روی آنتن می‌رود، به بررسی و پیگیری مطالبات جامعه قرآنی از وزرای پیشنهادی که در حوزه قرآن فعالیت می کنند، همچون وزیر آموزش و پرورش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخته می شود. گزارش های تحلیلی از روند بررسی و رای اعتماد به وزرا نیز تهیه و در این برنامه به سمع شنوندگان می رسد. در برنامه عصرگاهی 'نمای نزدیک' به ارائه گزارش فعالیت های قرآنی دولت دوزادهم در بخش های مختلف از طریق مصاحبه و همچنین ارائه گزارش از برنامه های هفته دولت پرداخته خواهد شد.

مجله صبحگاهی 'مهر تابان' نیز که از ساعت 6:30 تا 8 از شنبه تا چهارشنبه به صورت زنده از رادیو قرآن پخش می شود، در هفته ی دولت با موضوع عاقبت بخیری (کسانی که ایمان می آورند و اعمال صالح انجام می‌دهند) به روی آنتن خواهد رفت.

رادیو نمایش

سریال رادیویی 'من رجایی هستم' در 7 قسمت دوم شهریور ماه ساعت 6:30، 'عکس های رئیس جمهور' که نمایشی تک قسمتی است 8 شهریور ماه ساعت 7:15، سریال رادیویی پنج قسمتی'سرخ چون ژاله' چهارم شهریور ماه ساعت 12:00، 'سلول خالی' سریال 6 قسمتی یکم شهریور ساعت 19:15 به مناسبت هفته دولت از رادیو نمایش پخش می‌شود.

رادیو ورزش

ویژه برنامه های رادیو ورزش با عناوین 'همیشه با ورزش' ، 'صبح و ورزش' و 'فرهنگ و ورزش' ، از روز پنجشنبه دوم شهریور تا نهم شهریور و مجموعا به مدت 840 دقیقه به بحث و بررسی موضوعات هفته دولت خواهد پرداخت. در طول این یک هفته موضوعاتی همچون؛ بررسی عملکرد نهادهای اجرایی وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش از طریق مصاحبه با معاونین وزارتخانه ها، پیگیری دستاوردهای تربیت بدنی استانها از طریق مصاحبه با مدیر کل تربیت بدنی استانها و همچنین عملکرد دولت در حوزه ورزش با رویکرد فرهنگی و ورزش همگانی مورد کنکاش و نقد و بررسی قرار می گیرد.

** رادیو گفتگو

'صبح و گفت و گو' که ساعت 7 صبح از رادیو به روی آنتن می‌رود، به گفت و گو با وزرا و یا معاونین آنها و ارائه عملکرد یک ساله و افق پیش روی وزارتخانه ها می‌پردازد.

برنامه 'دستاورد' نیز دیگر برنامه رادیو گفتگو است که از سی ام مرداد ماه تا هشتم شهریور ماه ساعت 16 به روی آنتن می رود. این برنامه نگاهی به اقدامات و عملکرد دولت در کشور از زبان استانداران هر استان دارد.

** رادیو سلامت

ویژه برنامه 'کارنامه' به مناسبت هفته دولت تلاشی از برنامه سازان گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت است که در این ایام از ساعت 8:20 به مدت10دقیقه تقدیم شنوندگان می‌شود. برنامه کارنامه در قالب مستند با حضور مسئولان نظام سلامت به موضوعاتی همچون دستاوردهای حوزه دارو، فناوری‌های نوین سلامت، عدالت در سلامت، توریسم درمانی و ... می پردازد. یادآور می شود، ویژه برنامه کارنامه می کوشد تا دستاوردهای جدید حوزه سلامت را در بخش های سلامت اجتماعی و خدمات بهداشتی و درمانی پوشش دهد.

'نیم نگاه' مجله ای خبری و تحلیلی است که به بررسی موضوعات روز سلامت در ابعاد بهداشت روان، بهداشت و تندرستی، خانواده، اجتماعی و تغذیه و سلامت می پردازد. برنامه نیم نگاه روزهای چهارم، پنجم و هشتم شهریور ماه با حضور کارشناسان از ساعت 12 به مدت 40 دقیقه، به موضوعاتی همچون بررسی دستاوردهای دولت، راههای مقابله با قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی و کاهش صادرات دارو و افزایش واردات آن، برنامه توسعه ششم در حوزه سلامت خواهد پرداخت.

بر اثر انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360، محمد علی رجایی رئیس جمهور و محمد جواد باهنر نخست وزیر به شهادت رسیدند.

به همین مناسبت از دوم تا هشتم شهریور ماه هفته دولت نامگذاری شده است.