سینمای ایران در بدترین دوران تاریخ خود قرار دارد

عباس لاجوردی نویسنده و کارگردان انقلابی کشور با تاکید بر لزوم پرداختن به موضوع مدافعین حرم در سینما گفت: در حال حاضر ساخت آثار سینمایی و مستند در مورد مدافعین حرم واجب بوده و تمامی مسئولین باید همه جانبه از این اتفاق حمایت کنند اما متاسفانه هنوز برنامه ریزی جدی را از سوی مسئولین نمی بینیم.

وی در همین راستا ادامه داد: من نمی‌دانم برخی از مسئولین فرهنگی برای مدافعان حرم به جز شعار دادن چه کرده‌اند؟ متاسفانه مسئولین فرهنگی ما به جای اینکه در این چنین مسئله مهمی جریان ساز باشند خودشان را به جریانات انحرافی غربی سپرده‌اند.

کارگردان فیلم جشن تولد رفتار غیرمسئولانه مسئولین فرهنگی نمی دانند  ولنگاری فرهنگی با همین بی توجهی‌ها به ساخت آثار ارزشی و داخلی ایجاد می‌شود. وقتی هیچ مسئولی از ساخت آثار ارزشی حمایت نکند کارگردان این آثار چگونه به کارش ادامه دهد؟.

وی با اشاره به مشکلات پخش فیلم جشن تولد تصریح کرد: جفای زیادی در حق من و فیلم جشن تولد که برای مدافعان حرم است شد. چطور می‌شود فیلمی موفق مثل جشن تولد که جوایز بسیاری را به دست آورده باید به آن نحو بد اکران شود؟ چرا نباید به شبکه خانگی راه پیدا کند؟ چرا همه فقط به فکر فروش بیشتر و جیب خودشان هستند؟ وضع را به جایی رسانده‌اند که تهیه کننده جشن تولد این روزها به فکر ساخت فیلم کمدی افتاده است.

این کارگردان جوان، فیلم سینمایی "جشن تولد" را فیلمی برای تمامی مدافعان حرم خواند و ادامه داد: من این فیلم را برای تمام مدافعان و شهدای مدافع حرم ساختم. به این کار افتخار می‌کنم و اگر تا عمر دارم از من حمایت نکنند باز هم این چنین فیلم‌هایی را خواهم ساخت اما سایرین شاید نتوانند مثل من به این راه ادامه دهند و به حمایت نیاز دارند.

 

وی در ادامه افزود: با تمام سنگ‌اندازی‌های فراوانی که برای فیلم جشن تولد به وجود آوردند، این فیلم باز هم برای همان تعداد محدود مخاطب جذاب بود. مردم فیلم را فوق‌العاده دانسته و خیلی از آنها به فکر دفاع از حرم می‌افتادند. ما و تمامی سینماگران نسبت به ایجاد این احساس در تک تک مردم ایران مسئول هستیم.

لاجوردی سینما ایران را سقوط کرده خواند و تاکید کرد: سینمای ایران در بدترین دوران تاریخ خود قرار داشته و مقصر اصلی این قضیه مسئولین فرهنگی ما هستند. 

این کارگردان انقلابی با تحسین حرکت حامد بهداد در اختتامیه جشن منتقدین سینما خاطرنشان کرد: ما باید از هنرمندان بزرگواری همچون حامد بهداد و علیرام نورایی تقدیر کنیم. حرکت زیبای حامد بهداد در اختتامیه جشن منتقدین و اهدای جایزه خود به شهید محسن حججی اتفاقی است که نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

لاجوردی شهید محسن حججی را سردار رشید اسلام خواند و خاطرنشان کرد: این روزها فکری در سر دارم و می‌خواهم برای ساخت مستند زندگینامه شهید محسن حججی نزد خانواده بزرگوار آن شهید عزیز بروم. من این فیلم را رایگان و با هزینه شخصی خودم و می‌سازم و برای ساختش منتظر بودجه از سمت هیچکسی نمی‌مانم.