فیلمی که حاضر به حذف سکانس هایش نشد

سروش حسین‌جانی کارگردان فیلم کوتاه «آنها بازمی‌گردند»  با اشاره اینکه این فیلم در هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز حضور دارد، گفت: «آنها بازمی‌گردند» برای حضور در بخش مسابقه این جشنواره انتخاب شده که این مساله برایم بسیار مهم است.

وی با اعلام اینکه «آنها باز می گردند» یک اثر با موضوع اجتماعی-وحشت-درام است، ادامه داد: براساس ایمیلی که از سوی جشنواره ونیز برای من ارسال شده فیلمی با چنین مضمونی از ایران بعد از گذشت ۷ سال در این جشنواره حضور دارد.

این کارگردان جوان تاکید کرد: جشنواره فیلم کوتاه تهران سال گذشته اجازه حضور این فیلم را نداد و «آنها باز می گردند» را رد کرد ولی می بینیم این فیلم کوتاه ۲۰ دقیقه ای توانست به بخش مسابقه جشنواره فیلم ونیز راه پیدا کند.

حسین جانی در پایان گفت: مسئولان جشنواره فیلم کوتاه تهران از من خواستند برای اینکه فیلم در جشنواره حضور پیدا کند، ۶ سکانس از آن را حذف کنم که من این مساله را قبول نکردم.

در خلاصه داستان «آنها باز می گرددند» آمده است: چهار جوان در مسیر سفر خود به حادثه ای می رسند که سال ها پیش یکبار دیگر آن را تجربه کرده بودند.

از جمله عوامل این فیلم کوتاه می توان به تهیه کننده: احسان قنبری، کارگردان: سروش حسین جانی، مدیر صدابرداری: محمد شاهوردی، مدیر فیلمبرداری: مهدی ایل بیگی، مدیر تولید: سعید دلاوری، طراح گریم: محمود پور محمود، گروه کارگردانی: حسین محبی، ابراهیم شیری، عکاس: حدیث مظفری، مجری طرح: نسیم پور سلیم، تدوین و تروکاژ: محمد تیموری، نویسندگان: سید حسین متولیان، سروش حسین جانی، بازیگران: حسین مهری، میثاق جمشیدی، پویان درزی، محمد فرزانه و حسام الدین آریان فر اشاره کرد.