انیمیشن ایرانی در لیست ۱۵ انیمیشن برتر

دهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کانتربری» Canterbury طی روزهای ۷ تا ۸ مهرماه ۹۶ در انگلستان برگزار می‌شود و انیمیشن «آدم خانگی» که به لیست ۱۵ فیلم کوتاه انیمیشن برتر این جشنواره راه یافته است ۸ مهرماه به نمایش عمومی درمی آید و توسط هیات داوران برای کسب عنوان بهترین فیلم انیمیشن جشنواره داوری می‌شود.

در جشنواره «کانتربری» که یکی از مهمترین رویدادهای سینمایی جنوب انگلیس است، فیلم‌های منتخب قبل از نمایش برای دریافت جایزه نامزد می‌شوند. «آدم خانگی» هم نامزد بهترین فیلم در بخش انیمیشن کوتاه این جشنواره شده است.

«آدم خانگی» به کارگردانی مرضیه ابرار پایدار داستان یک مرد فروشنده حیوانات است که در مغازه‌اش به خواب رفته و خود را گرفتار در قفس حیوانات و کابوسی ترسناک می‌بیند. او در پی نجات از حیوانات می‌گریزد ولی هربار به مانعی برخورد می‌کند...

این فیلم انیمیشن اوایل ماه مرداد در جشنواره بین‌المللی کارتن و انیمیشن سئول SICAF به نمایش درآمد و به زودی در بخش مسابقه جشنواره فیلم‌های بسیار کوتاه «سئول» کره‌جنوبی که طی روزهای ۲۰ تا ۲۶ شهریورماه برگزار می‌شود هم روی پرده می‌رود.

«آدم خانگی» نامزد دریافت جایزه از دهمین جشنواره جهانی فیلم محیط زیستی «کوالالامپور» مالزی نیز شده است. این جشنواره در روزهای ۲۳ تا ۲۹ اکتبر ۲۰۱۷ برگزار می‌شود.