بازیگر "بازی تاج وتخت"در یک سریال تاریخی

کیت هرینگتن ستاره سریال پرطرفدار "بازی تاج و تخت" به همراه لیو تایلر ستاره سریال "بازماندگان" در محصول جدید بی‌بی‌سی ایفای نقش کرده است.

هرینگتن علاوه بر بازی در نقش شخصیت اصلی سریال سه قسمتی "باروت" (Gunpowder)، در مقام تهیه‌کننده اجرایی سریال نیز فعالیت داشته است. این سریال تاریخی بر اساس طرحی از هرینگتن، دنیل وست و رونان بنت مقابل دوربین رفته است.

پخش این سریال از پاییز امسال آغاز می‌شود و شنبه شب‌ها از شبکه "بی بی سی وان" روی آنتن می‌رود. مینی سریال "باروت" روایتگر واقعه تاریخی معروف به "توطئه باروت" در انگلستان اوایل قرن هفدهم است که در جریان آن، گای فوکس عضو یک گروه از کاتولیک‌های انگلیسی، نقشه ترور شاه جیمز اول را طراحی می‌کند.

هرینگتن بازیگر 31 ساله انگلیسی در نقش شخصیت تاریخی رابرت کیتسبی طراح اصلی ترور شاه ظاهر شده است. تایلر نقش آن وکس یکی از خویشاوندان کیتسبی را ایفا کرده که در جریان اجرای توطئه دستگیر می‌شود. تام کولن بازیگر سریال محبوب "دانتون ابی" هم در نقش گای فوکس ظاهر شده است.

داستان سریال از زاویه دید شخصیت هرینگتن روایت می‌شود و در آغاز، او به تشریح وضعیت کنونی خودش و توضیح خلاصه‌وار نقشه‌اش برای ترور شاه و نابودی پارلمان بریتانیا می‌پردازد.

رونان بنت فیلمنامه‌نویس "دشمن مردم" نگارش متن این سریال سه قسمتی را بر عهده داشته و جی. بلکسن سازنده "موج پنجم" در مقام کارگردان سریال "باروت" را مقابل دوربین برده است.