«بازی تاج و تخت» رکوردشکنی کرد

قسمت پایانی (هفتم) فصل هفتم سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» یک‌شنبه گذشته (27 اوت) از شبکه اچ بی او پخش شد و بنابر آمار منتشر شده، با 16.5 میلیون بیننده رکوردی جدید را در تاریخ سریال‌های تلویزیونی به ثبت رساند. رقم اعلام شده شامل مخاطبانی است که در شب پخش سریال از طریق شبکه کابلی یا سرویس آنلاین اچ بی او به تماشای اپیزود «اژدها و گرگ» نشسته‌اند.

رتبه‌بندی‌های خطی به تنهایی حاکی از آن است شمار بینندگان قسمت آخر فصل هفتم از مرز 12 میلیون نفر عبور کرده که این رقم در تاریخ پخش سریال‌های تلویزیونی – به عنوان پربیننده‌ترین قسمت یک سریال – رکوردی بی‌سابقه به شمار می‌رود. علاوه بر این، شمار مخاطبان قسمت پایانی فصل هفتم با افزایش 36 درصدی نسبت به قسمت پایانی فصل ششم (8.9 میلیون بیننده) روبه‌رو بوده است.

میانگین شمار مخاطبان کل قسمت‌های فصل هفتم (هفت قسمت) به 30.6 میلیون بیننده می‌رسد که در مقایسه با فصل ششم (با در نظر گرفتن 7 قسمت از 10 قسمت) بیش از 8 میلیون بیننده جدید به شمار مخاطبان سریال اضافه شده است (افزایش 35 درصدی).

شگفت‌انگیز آن که با در نظر گرفتن کل مخاطبانی که به اشکال گوناگون از شبکه کابلی گرفته تا سرویس‌های پخش آنلاین و حتی با تاخیر به تماشای سریال نشسته‌اند، هر قسمت فصل هفتم به طور متوسط بیش از 30 میلیون بیننده داشته است. این در حالی است که میانگین مخاطبان هر قسمت فصل ششم، حداکثر 25.7 میلیون بیننده برآورد شده است.

اما عجیب‌تر از همه، رشد نجومی مخاطبان سریال در هر فصل جدید است که رکوردی بی‌سابقه در چشم‌انداز تولیدات تلویزیونی عصر حاضر به شمار می‌رود (برای مثال، هر قسمت از فصل اول سریال به طور متوسط بین 1.1 تا 2.5 میلیون بیننده داشت و حالا با پخش فصل هفتم این رقم به بیش از چهار برابر رسیده است).