"فروشنده"روی سقف سالن هنر فدرال آلمان

رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در گزارشی اعلام کرد که فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی روی سقف سالن هنر فدرال شهر بن در آلمان نمایش داده شد. این فیلم که محصول سال ۲۰۱۶ در ایران است روز سه شنبه بیست و نهم ماه آگوست، ساعت ۸:۳۰ شب به نمایش درآمد.

داستان این فیلم مربوط به زن و شوهری جوان است که در حال اجرای تئاتری بر اساس نمایشنامه «مرگ فروشنده» نوشته آرتور میلر هستند. آنها به علت نشست زمین مجبور می‌شوند به اجبار خانه خود را ترک کنند و به اصرار یکی از دوستانشان بنام بابک به خانه‌ای اسباب‌کشی می‌کنند که پیشتر زنی به نام «آهو» در آن ساکن بوده است. ابتدا همه چیز خوب پیش می‌رود ولی وقایع بعدی به بحرانی غیرقابل کنترل ختم می‌شود...

این فیلم ۱۲۰ دقیقه است و شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، مارال بنی‌آدم، نیوشا جعفریان، عماد امامی، مجتبی پیرزاده، سام ولی‌پور، محمد امامی، فرشته الماسیان، کامران محسنی و حشمت خواجه‌زارع در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم «فروشنده» پیش از این توانسته در مراسم اختتامیه جشنواره کن جایزه بهترین فیلمنامه و جایزه بهترین بازیگر مرد را کسب کند و همچنین در مراسم اسکار، جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را بدست آورده است.