چندهفته تا پایان "به وقت شام"

مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج درخصوص آخرین مراحل ساخت فیلم "به وقت شام" ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: فیلم به وقت شام به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا آخرین مراحل فیلمبرداری را پشت سر گذاشته و تولیدش همچنان ادامه داشته و گروه شبانه روز مشغول فیلمبرداری است.

وی درباره برخی اخبار منتشر شده در مورد میزان درصد فیلمبرداری اثر تاکید کرد: 80 تا 90 درصد بودن فیلمبرداری یک پروژه تفاوت چندانی با هم ندارند. البته این ارقام تایید شده نیست و تنها می‌توانم این را بگویم که به وقت شام چند هفته پایانی خود را پشت سر می‌گذارد.

 ابراهیم حاتمی‌کیا سال جاری همزمان با ماه مبارک رمضان بود که تولید این "به وقت شام" را کلید زد. اصرار ویژه حاتمی کیا مبنی بر اتمام مراحل تولید در سکوت خبری موجب شد تا اکثر اخبار در حد حدس و گمان مانده و در بیشتر مواقع از سوی مسئولین سازمان اوج رد شود اما حالا اخباری موثق مبنی بر پایان فیلمبرداری این فیلم طی چند هفته آینده به گوش می‌رسد.

آخرین اخبار از پروژه جدید حاتمی‌کیا/به وقت شام در آخرین قدم قرار گرفت

به گفته هادی حجازی‌فر بازیگر این فیلم، گروه به سختی مشغول کار بوده و تولید "به وقت شام" شبانه روز ادامه دارد تا جایی که حجازی‌فر به هیچ وجه فعلاً به پیشنهادات دیگر فکر نمی‌کند.

چندی پیش احسان محمدحسنی رئیس سازمان اوج در نشست خبری این سازمان از رشد چشمگیر پروژه "به وقت شام" خبر داده بود. وی برآورد مالی این فیلم را 8 میلیارد تومان تخمین زده است.

محمدحسنی دلیل سکوت خبری در مورد پروژه به وقت شام را اینگونه تشریح کرد: حاتمی کیا ترجیح داد بی حاشیه پیش برود و من هم با همین دست فرمان پیش می‌روم.

در حال حاضر تدوین این فیلم نیز به طور همزمان توسط مهرداد خوشبخت آغاز شده و فیلمبرداری "به وقت شام" برعهده مهدی جعفری است. پیش از این محمود کلاری به عنوان فیلمبردار اثر معرفی شده بود که به علت تداخل زمان با فیلم ساعت 5 عصر از این پروژه کنار رفت.

 آخرین اخبار از پروژه جدید حاتمی‌کیا/به وقت شام در آخرین قدم قرار گرفت

علاوه بر این هادی حجازی‌فر و بابک حمیدیان که همواره بازیگران مورد علاقه حاتمی‌کیا هستند در این فیلم به نقش‌آفرینی پرداخته و  مابقی بازیگران این فیلم را جمعی از بازیگران بین المللی سوری و عراقی تشکیل می دهند.

جدیدترین ساخته حاتمی‌کیا در ابتدا با نام "پرواز به وقت" شام آغاز به کار کرد و در ادامه به "به وقت شام" تغییر نام داد. این فیلم با محوریت مسائل منطقه و تهدیدات تکفیری در ایران و سوریه جلوی دوربین رفته است و به طور حتم یکی از شانس‌های سیمرغ سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر محسوب می‌شود.

فیلمبرداری "به وقت شام" در تهران و شیراز انجام شده و بخش‌های باقی‌مانده فیلمبرداری در دکورهای ساخته شده شهرک دفاع مقدس و باند فرودگاه  انجام خواهد شد.