نقش‌های تلویزیونی که بازیگران هالیوود آرزوی آن‌ها را داشتند/عکس

در گذشته دنیای هالیوود از هر نظر بر دنیای تلویزیون برتری داشت و قاعدتاً سریال های تلویزیونی نسبت به فیلم های هالیوودی از ارزش و منزلت بسیاری بالاتری برخوردار بودند اما با ظهور پلتفرم های پخش آنی فیلم موسوم به استریمینگ و تلویزیون های کابلی و ماهواره ای، دنیای تلویزیون به شهرت و اعتباری دست یافته است که در هیچ زمانی شاهد نبوده ایم و در برخی از موارد نیز حتی گوی سبقت را از هالیوود ربوده است.

تلویزیون چنان به رسانه ی جذاب و پرسودی تبدیل شده که دیگر حتی بازیگران سرشناس و سوپراستار سینمای هالیوود نیز برخلاف گذشته به راحتی وارد دنیای سریال های تلویزیونی می شوند. بدون شک این عصر را باید عصر شکوفایی و دوران طلایی تلویزیون نامید. در ادامه می خواهیم نقش هایی را در سریال های تلویزیونی ذکر کنیم که حتی بزرگ ترین بازیگران هالیوودی نیز آرزوی ایفای آن را دارند.
1-«والتر وایت» در سریال بریکینگ بد
 
 نقش های تلویزیونی که حتی بزرگ ترین بازیگران هالیوود نیز آرزوی داشتن آن ها را داشتند

به این دیالوگ خیره کننده توجه کنید:" من خود خطر هستم! مردی در رو باز می کنه و تیر می خوره و تو فکر می کنی که این شخص منم؟ نه من اونی هستم که در می زنه". این دیالوگ خیره کننده‌س مگه نه؟! یک معلم شیمی مبتلا به سرطان به سلطان تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی تبدیل می شود و دیالوگ بالا را در یک مجادله با همسرش به زبان می آورد.

برایان کرانستون در نقش والتر وایت در سریال «بریکینگ بد» و در 5 فصل از این سریال توانست 4 بار جایزه ی امی بهترین بازیگر مرد در سریال های درام را بدست آورد. سازنده ی سریال، وینس گیلیگان از زمانی که کرانستون در سال 1998 در یکی از اپیزودهای سریال «فایل های مجهول» (The X-Files) حضور داشت عاشق بازی او شد اما مدیران شبکه ی AMC باور نمی کردند که بازیگری که بیشتر در فیلم های کمدی بازی می کرده بتواند نقش یک قاچاقچی سنگدل را بازی کند و به دنیال نام های بزرگی مانند جان کیوزاک و متیو برودریک رفتند.
حتی هر دوی آن ها برای بازی در فیلم آماده شده بودند تا این که گیلیگان نسخه ای از بازی کرانستون در سریال «پرونده های مجهول» را به آن ها نشان داد مدیران شبکه موافقت خود را اعلام کرده و حتی سن شخصیت والتر وایت را در سناریو تغییر دادند تا با ظاهر کرانستون همخوانی بیشتری داشته باشد.

2- «دان دریپر» در سریال مردان دیوانه

 نقش های تلویزیونی که حتی بزرگ ترین بازیگران هالیوود نیز آرزوی داشتن آن ها را داشتند

شخصیت دان دریپر در سریال «مردان دیوانه» (Mad Men) بهترین تبلیغ کننده شرکت استرلینگ کوپر است که می تواند هر محصولی را با قدرت کاریزماتیک خود به فروش برساند و جان هام نیز برای این که مسئولان شبکه ی AMC و سازنده سریال، متیو وینز را متقاعد کند او بهترین گزینه برای ایفای این نقش است دست به فروش کالاهایی به صورت واقعی زد.

در آن زمان وی جز حضورهای کوتاه در چند فیلم نه چندان معتبر و سریال های معمولی رزومه ی کاری چندانی نداشت و شاید آخرین نفر بود که برای این نقش در نظر گرفته شده بود. هام خود گفته که تیم انتخاب بازیگر این سریال ابتدا به سراغ توماس جین رفتند ولی وی به آن ها گفت که نقش تلویزیونی بازی نخواهد کرد.
 
جان اسلتری، بازیگر نقش راجر استرلینگ نیز در ابتدای برای ایفای نقش دان دریپر تست داده بود اما از همان ابتدا وی را برای نقش استرلینگ می خواستند. در نهایت هام توانست در هتلی در نیویورک با اجرای یک فروش واقعی نوشیدنی در برابر چشمان تیم انتخاب بازیگر نقش را بدست آورد.

3- «سایر» در سریال گمشدگان

 نقش های تلویزیونی که حتی بزرگ ترین بازیگران هالیوود نیز آرزوی داشتن آن ها را داشتند

شبکه ی تلویزیونی ABC پخش سریال تلویزیونی «گمشدگان» (Lost) را در سال 2004 آغاز کرد و تماشاگران را با مسافران عجیب و غریب یک پرواز آشنا نمود که در یک جزیره سقوط می کند و در میان آن ها یک خلافکار دوست داشتنی به نام جیمز سایر فورد وجود دارد.

جی جی آبرامز که سازنده ی این سریال بود در ابتدا قصد داشت فارست ویتاکر را برای این نقش دعوت کند اما او تصمیم گرفت در فیلم دیگری بازی کند و آبرامز مجبور شد که از نیمی از بازیگران سریال برای ایفای نقش سایر تست بگیرد اما در نهایت جاش هالوی توانست نقش سایر را از رقبا برباید و در مدت 6 فصل به شخصیت محبوب تماشاگران و ستاره ای نوظهور تبدیل شود.

4- «مایکل اسکات» در سریال اداره

 نقش های تلویزیونی که حتی بزرگ ترین بازیگران هالیوود نیز آرزوی داشتن آن ها را داشتند

استیو کارل به خاطر بازی استادانه و تحسین برانگیز خود در نقش مایکل اسکات در سریال «اداره» (The Office) به یک ستاره تبدیل شد. وقتی که مسئولان شبکه ی NBC تصمیم گرفتند سریال کمدی ساخته ی ریکی گروایس و استفن مرچنت برای شبکه ی بی بی سی را با همان نام برای مخاطبان آمریکایی بازسازی کنند بازیگران متعددی برای تست دادن انتخاب کردند و اولین شخصی که برای ایفای نقش مایکل تست داد راین ویلسون بود اما سازنده ی سریال، گرِگ دانیلز به این نتیجه رسید که وی برای ایفای نقش دوایت شورت حریص قدرت انتخاب بهتری است.

بن فالکون، هانک آزاریا، باب اودنکرک و آلن تودیک همه برای ایفای این نقش تست دادند اما رییس شبکه این نقش را به پل چیاماتی برنده جایزه اسکار پیشنهاد داد ولی او نپذیرفت. در نهایت استیسی اشنایدر که از روسای کمپانی یونیورسال پیکچرز است مسئولان شبکه را تشویق کردن که استیو کارل را برای این نقش به کار گیرند و نتیجه این شد که کارل نقش را به زیبایی هر چه تمام تر ایفا کرد.

5- «الین» در سریال سینفلد

 نقش های تلویزیونی که حتی بزرگ ترین بازیگران هالیوود نیز آرزوی داشتن آن ها را داشتند

وقتی سریال «سینفلد» (Seinfeld) برای اولین بار در سال 1989 پخش شد شخصیت الین بنس حتی در اپیزود اول حضور نداشت و شخصیت او بعد از آن اضافه شد که مدیران شبکه ی NBC حس کردند سریال بیش از حد مرد محور است.

لری دیوید و جری سینفلد این شخصیت را بر اساس زن های زیاد و متفاوتی که می شناختند ترسیم کردند و وقتی که دنبال بازیگری برای ایفای نقش الین می گشتند در واقع می خواستند یکی از دوستان یا آشنایان بامزه خودشان این نقش را بازی کند. رُزی اودانل و دیوید قبلاً با هم استندآپ کمدی اجرا کرده بودند از این رو او در میان کسانی قرار داشت که پتانسیل بازی در این نقش در او دیده می شد.
حتی پاتریشیا هیتون و مگان مولالی نیز مد نظر بودند. اما در نهایت قرعه به نام جولیا لوییس دریفوس افتاد که قبلا در برنامه ی زنده شنبه شب با لری دیوید دیدار کوتاهی داشته بود. وقتی دیگر بازیگران در نظر گرفته شده برای نقش الین رد شدند، دیوید نسخه ای از سناریو را برای او فرستاد و او نیز موافقت کرد.

6- تمامی بازیگران سریال کارآگاه واقعی در فصل دوم

 نقش های تلویزیونی که حتی بزرگ ترین بازیگران هالیوود نیز آرزوی داشتن آن ها را داشتند

وقتی که سریال «کارآگاه و اقعی» (True Detective) در سال 2014 آغاز شد تماشاگران و منتقدان تلویزیونی از داستان جذاب و بازی های خارق العاده به ویژه وودی هارلسون و متیو مک کانهی شگفت زده شدند. همان قسمت های کوتاه نیز نامزدی ها و جوایز متعددی را بدست آورد به همین دلیل چراغ قرمز برای فصل دوم نیز داده شد و نیمی از بازیگران هالیوود خواستار حضور در آن بودند.

برای فصل دوم اسم بازیگرانی مانند الیزابت موس، جسیکا چستین، برد پیت، مایکل فاسبندر، کریستین بیل، کیت بلنشت، ایوان مک گرگور و خواکین فینیکس نیز به گوش رسید اما در نهایت وینس واون، کالین فارل، تیلور کیش و راشل مک آدامز برای این فصل انتخاب شدند و باید منتظر فصل سوم نیز باشیم.

7- «نیگان» در سریال مرده متحرک

 نقش های تلویزیونی که حتی بزرگ ترین بازیگران هالیوود نیز آرزوی داشتن آن ها را داشتند

طرفداران سریال «مرده متحرک» (Walking Dead) ماه ها مشتاقانه منتظر ماندند تا شخصیت نیگان که شرورترین و بدذات ترین شخصیت منفی داستان بود معرفی شود. البته تولید کنندگان سریال در ابتدا باید بهترین بازیگر را برای ایفای نقش انتخاب می کردند.

هنری رولینز خواننده و بازیگر سرشناس گفته بود که در ابتدا وی قرار بوده این نقش را ایفا کند. رابرت کرکمن، سازنده سریال گفته است که وی ابتدا جان هام را برای ایفای نقش نیگان در نظر داشته است و هام نیز علاقه ی خود را به این نقش اعلام کرده بود. گرت دیلهانت نیز در رسانه های اجتماعی علاقه ی خود را به ایفای این نقش اعلام کرده بود اما در نهایت جفری دین مورگان برای این نقش انتخاب شد.

8- «چندلر» در سریال دوستان

 نقش های تلویزیونی که حتی بزرگ ترین بازیگران هالیوود نیز آرزوی داشتن آن ها را داشتند

گروهی از بازیگران جدید و جوان در سال 1994 بازی در سریالی از شبکه ی NBC را آغاز کردند که در ابتدا «شش از یک» (Six of One) نامیده می شد از جمله جین کراکوفسکی، اریک مک کورمک و وینس واون. شاید نقشی که در سریال «دوستان» (Friends) بیش از همه طرفدار داشت شخصیت چندلر بینگ بود.

مارتا کاوفمن، از سازندگان سریال می گوید که متیو پری بهترین انتخاب برای این نقش بود اما در آن زمان در دسترس نبود. بعد از تست های فراوان کریگ بیرکو که توسط متیو پری برای این نقش پیشنهاد و آموزش دیده بود نزدیک بود نقش را بر عهده بگیرد اما یکی از مدیران شبکه بر این باور بود که وی در عمق وجودش خشمگین است و برای این نقش مناسب به نظر نمی رسد.
 
انتخاب دیگر جان کرایر بود که در آن زمان در لندن مشغول بازی در یک نمایش بود که از وی خواسته شد برای تست دادن به آمریکا برود. اما در نهایت متیو پری از پروژه ای که قصد بازی در آن داشت کناره گیری کرده و بعد از تغییر پیدا کردن اسم سریال نقش خود را در تاریخ تلویزیون جاودانه کرد.

9- «اولیویا پوپ» در سریال رسوایی

 نقش های تلویزیونی که حتی بزرگ ترین بازیگران هالیوود نیز آرزوی داشتن آن ها را داشتند

وقتی خبر رسید که شوندا ریمز، خالق سریال «آناتومی گری» قصد ساخت یک سریال تازه را دارد بسیاری از بازیگران زن علاقمندی خود برای کار با او را اعلام کردند. این سریال «رسوایی» (Scandal) نام داشته و مانند سریال قبلی ریمز بیشتر نقش های اصلی بر عهده ی زنان بود به ویژه نقش اصلی سریال که الیویا پوپ نام داشت.

به گفته ی ریمز در ابتدا گفته شد که کانی بریتون بهترین گزینه برای ایفای این نقش است. ریمر این نقش را بر اساس یک شخصیت واقعی که آفریقایی آمریکایی بود نوشت و می خواست که شخصی با همان مشخصات این نقش را بر عهده بگیرد.
 
گابریله یونیون گفته بود که از افراد اصلی برای ایفای این نقش بوده و می دانسته که نیمی از زن های رنگین پوست هالیوود برای ایفای این نقش آماده بودند. وی توانست به مراحل پایانی انتخاب بازیگر این نقش نزدیک شود. تاراجی پی هنسون نیز در این رقابت حضور داشت اما می دانست که شانس زیادی ندارد. در نهایت کری واشنگتن این نقش را بدست آورد.

10- دکتر در فیلم دکتر هو

 
 نقش های تلویزیونی که حتی بزرگ ترین بازیگران هالیوود نیز آرزوی داشتن آن ها را داشتند

در سال 2005 و پس از یک دهه دوری از تلویزیون، شبکه ی بی بی سی سریال علمی تخیلی «دکتر هو» (Doctor Who) را از نو راه اندازی کرد و مهم ترین موضوع نیز پیدا کردن بازیگری برای ایفای نقش دکتر بود، استاد زمانی که از یک سیاره ی دیگر می آمد و زمان و فضا برای او معنایی نداشت.

تهیه کنندگان سریال برای نقش نهمین دکتر بازیگر سرشناس و بزرگی مانند هیو گرانت را مد نظر داشتند ولی گرانت گفته بود که هر چند از انتخاب شدن برای این نقش به خود می بالد اما آن را نپذیرفت. آلن کامینگز، بازیگر سرشناس اسکاتلندی نیز گفته بود که یکی از سازندگان سریال از او برای ایفای نقش دکتر دعوت کرده است و اگر چه وی برای این نقش مشکلی نداشت اما وقتی که فهمید 8 ماه از سال را باید در منطقه ای نزدیک به محل فیلم برداری در نقطه ای دوردست در شهر کاردیف ولز بگذراند کمی شرایط پیچیده شد. در نهایت کریستوفر اکلستون نقش دکتر را بر عهده گرفت.