گیشه هالیوود در تسخیر فیلم‌های ترسناک/عکس

جدول فروش هفتگی سینمای هالیوود موسوم به باکس آفیس با اعلام صدرنشینی فیلم ترسناک "آن" برای دومین هفته متوالی منتشر شد.

این فیلم توانسته با اختلاف فراوان نسبت به فیلم دوم در جایگاه اول قرار گرفته و فیلم پر سر و صدای دارن آرنوفسکی را زیر پا بگذارد. فیلم مادر با وجود نقدهای بسیار مثبت در جایگاه سوم ایستاد.

رتبه دوم باکس آفیس را هم فیلمی اکشن به خود اختصاص داد. نینجا یا همان آدمکش امریکایی توانست در اولین هفته از اکران خوب ظاهر شده و دومین فیلم گیشه باشد.

باکس آفیس

آن

فیلم سینمایی "آن" از 8 سپتامبر 2017 اکران بین‌المللی خود را از سینمای هالیوود آغاز کرده و پس از دو هفته توانسته با فروشی معادل 60 میلیون دلار در صدر بایستد. این فیلم در کل 218 میلیون دلار فروخته است.

"آن" یک فیلم ترسناک بر اساس رمانی به همین نام از استفن کینگ است. این فیلم بیانگر داستان هفت کودک از شهر دری در ایالت مین آمریکا است که از که در اثر مواجهه با شخصیتی ناشناس دچار وحشت شده‌اند.

در شهر دری از ایالت مین در تابستان سال ۱۹۸۹ یک گروه از نوجوانان معروف به "باشگاه بازندگان" مبارزه با موجودی فناناپذیر و تغییر شکل دهنده که مسئول ناپدید شدن ده‌ها تن از کودکان شهر است را آغاز می‌کنند که این خود منجر می‌شود آنها ذات درونی خود را آشکار کنند.

۷ مارس ۲۰۱۷، عنوان این فیلم توسط استفن کینگ، بخش اول-باشگاه بازندگان اعلام شد. "آن" در سال ۲۰۱۷ نامزدی دریافت جایزه تریلر طلایی را برای بهترین فیلم ژانر وحشت کسب کرد؛ که در نهایت آن را به دست آورد.

"آندرس بوسچیتی" کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته و "چیس پالمر" به همراه "چری فوکونگا" نگارش فیلمنامه این فیلم ترسناک را بر عهده داشته‌اند.

بیل سارسگارد، فیلن وولفگارد، سوفیا لیلیز، خاویر بوتت، نیکولاس همیلتون و مگان کارپنتر در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 باکس آفیس

آدمکش امریکایی

فیلم سینمایی "آدمکش امریکایی" به کارگردانی "مایکل کاستا" در اولین هفته از اکران خود با فروشی معادل 14.8 میلیون دلار با اختلاف زیاد در رتبه دوم ایستاده است.

این فیلم روایتگر زندگی یک نینجای امریکایی است که در یکی از ماموریت‌های کشتار خود با مشکل روبرو شده و جان خود را به خطر می‌اندازد اما در کشتن هدف ناکام است.

آدمکش امریکایی فیلمی اکشن و مهیج‌ کارگردانی شده توسط مایکل کاستا بر اساس داستانی به همین نام نوشته شده توسط وینس فلین است.

دیلن اوبرایان، مایکل کیتون، سنا لیثن، اسکات ادکینز، سیدنی وایت و تیلور کیج‌ از جمله بازیگران اصلی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

مایکل کیتون بازیگر برنده اسکار این روزها تجربه دوباره ای را با تیم برتون پشت سر می‌گذارد. با انتشار نخستین عکس از "تیم برتون" شروع فیلمبرداری فیلم سینمایی "دامبو" به طور رسمی اعلام شد.

باکس آفیس

مادر

فیلم سینمایی "مادر" به کارگردانی "دارن آرنوفسکی" در اولین هفته از اکران خود با فروشی معادل 7.5 دلار در رتبه سوم جدول جای گرفت.

دارن آرونوفسکی که پیش از با فیلم های مطرحی همچون "چشمه"، "قوی سیاه" و "نوح" خود را اثبات کرده است این بار با فیلمی خبرساز به هالیوود بازگشته است.

جنیفر لارنس، خاویر باردم، دامنل گلیسون، میشل فایفر و اد هریس از جمله بازیگران اصلی هستند که در اثر جدید آرنوفسکی به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: زوج جوانی با چند مهمان سرزده در خانه‌شان مواجه میِ‌شوند.

بعد از فیلم‌های اخیر آرونوفسکی می‌توان گفت وی از جمله کارگردان هایی است که هم در گیشه موفق بوده و هم اینکه نظر مخاطبان خاص و منتقدان سینما را جذب کرده است.

باکس آفیس

دوباره خانه

فیلم سینمایی "دوباره خانه" به کارگردانی "هالی میر" از جمله فیلم هایی بود که دومین هفته اکران خود را سپری کرد. این فیلم 5.3 میلیون دلار فروخت و به جایگاه چهارم اکتفا کرد.

این فیلم روایت زنی خانه دار است که بعد از اسباب کشی به نفر به نزدیکی خانه‌اش زندگی متفاوتی را تجربه می‌کند. زندگی این مادر تنها در لس آنجلس دستخوش اتفاقات مختلفی می شود و او را مجبور به نقل مکان می‌کند.

هالی میر علاوه بر کارگردانی این اثر، نگارش فیلمنامه آن را نیز بر عهده داشته است. این کارگردان جوان پیش از این آثاری همچون چگونه همسری می‌خواهی، سفر کوتاه و پدر روی تیغ را کارگردانی کرده است.

ریس ویترسپون، نت ولف، پیکو الکساندر، کندی برگان، لیک بل، لولا فلنری و راد اسکات از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

باکس آفیس هالیوود

بادیگارد آدمکش

فیلم سینمایی "محافظ آدمکش" به کارگردانی "پاتریک هیوز" در پنجمین هفته از اکران خود به فروشی معادل 3.6 میلیون دلار دست یافت تا رتبه اول جدول فروش سینمای هالیوود را بدست آورد.

در این فیلم بازیگرانی همچون ساموئل ال جکسون، رایان رینولدز، گری اولدمن، الودی یونگ، سلما هایک، ژواکیم دی آلمیدا، کریستی میچل، سم هزلدین و ریچارد ای گرانت ایفای نقش کرده‌اند.

داستان فیلم راجع به بهترین محافظ دنیا با بازی رینولدز است که آخرین مشتری او یک مزدور اجاره ای با بازی ساموئل جکسون بوده و قرار است در دادگاه بین المللی علیه یک دیکتاتور و قاتل با بازی گری الدمن شهادت دهد، وظیفه رینولدز محافظت از او برای رسیدن به دادگاه است. آنها باید اختلافات را کنار بگذارند و باهم همکاری کنند تا در زمان تعیین شده به دادگاه برسند.

باکس آفیس هالیوود

آنابل 2

فیلم سینمایی "آنابل 2" در ششمین هفته از اکران خود با فروشی معادل 2.6 میلیون دلار به رتبه دوم سقوط کرد. این فیلم تاکنون فروش کلی 64 میلیون دلار را در امریکا به ثبت رسانده است.

تابستان امسال در هالیوود برای اکثر آثار خاطره خوبی به همراه نداشته و می‌توان این فصل را یکی از ضعیف‌ترین تایستان‌های هالیوود در سالهای گذشته دانست. در این میان آنابل 2 هم نتوانست شروع چندان موفقی داشته باشد و به تابستان سرد هالیوود دامن زد.

فیلم سینمایی "آنابل ۲" ساخته "دیوید سندبرگ" از فردا در سینما‌های امریکای شمالی روی پرده خواهد رفت. این فیلم در ژانر وحشت بوده و به عنوان یکی از پرطرفدارترین‌های هالیوود در سینما ترس شناخته می‌شود.

داستان فیلم از روی عروسکی واقعی به نام آنابل الهام گرفته شده و پس از سینمایی عروسک قاتل موفق‌ترین فیلم با این موضوع است. در این نسخه پس از مرگ غم انگیز کودک خانواده، آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا دختران زیادی را به فرزندی قبول کنند و همین عاملی می‌شود تا به واسطه یکی از همین دختران آنابل به آن خانه باز گردد.

"آنابل ۲" آخرین ساخته دیوید سندبرگ با بازی "استفانی سیگمن"، آلیشیا وِلا بیلی و "میراندا اوتو" فیلمبرداری خود را کلید زده است.

نگارش فیلمنامه این اثر را "گری دابرمن" بر عهده داشته که نسخه اول این فیلم پرطرفدار را نیز نوشته است.

داستان فیلم از روی عروسکی واقعی به نام آنابل الهام گرفته شده و پس از سینمایی عروسک قاتل موفق‌ترین فیلم با این موضوع است. در این نسخه پس از مرگ غم انگیز کودک خانواده، آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا دختران زیادی را به فرزندی قبول کنند و همین عاملی می‌شود تا به واسطه یکی از همین دختران آنابل به آن خانه باز گردد.

باکس آفیس هالیوود

رودخانه باد

فیلم سینمایی "رودخانه باد" به کارگردانی "تیلور شرایدن" 4 آگوست 2017 اکران بین‌المللی خود را از امریکای شمالی آغاز کرده و هفتمین هفته از اکران خود به فروشی معادل 2.6 میلیون دلار و رتبه چهارم دست یافته است.

در این فیلم بازیگرانی همچون جرمی رنر، الیزابت اولسن، جان برنثال و کلسی چو ایفای نقش می‌کنند. این فیلم برای رقابت در بخش نوعی نگاه هفتادمین جشنواره فیلم کن انتخاب شده است.

فیلم روایتگر داستانی جنایی از قتلی مرموز است. یک تیم عملیاتی پلیس برای به دست آوردن قتل یک بومی امریکایی وارد معمایی بزرگ می‌شود.

نخستین نمایش رودخانه باد در طی جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۷ بود و همچنین قرار است توسط واینستین کمپانی عازم سینمای جهانی شود.

جرمی رنر در نقش کوری لامبرت، الیزابت اولسن در نقش جِین بنر، جان برنثال، کلسی چودر، نقش ناتالی هنسون، جولیا جونز ویلما لامبرت، گیل بیرمنگام در نقش مارتین هنسون، اریک لانگه در نقش دکتر وایت‌هرست در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 باکس آفیس هالیوود

پریدن

انیمیشن "پریدن" به کارگردانی "اریک وارین" و "اریک سامر" در چهارمین هفته از فروش با فروشی معادل 2.1 میلیون دلار رتبه سوم جدول فروش امریکا باکس آفیس را از آن خود کرده است.

یک دختر یتیم آرزو دارد که بتواند تبدیل به یک بالرین شود و از منطقه ای که در حومه پاریش زندگی می کند خارج شود اما در آنجا با جوانی جسور و شجاع روبرو شده و زندگی‌اش عوض می‌شود.

کشورهای فرانسه و کانادا ساخت این پروژه را بر عهده داشته و اریک سامر نگارش فیلمنامه این انیمیشن را بر عهده داشته است.

دین دی‌هان، الی فاینینگ، کارلی رای جوزف، جین کاکس، تارا انتلر و جوی فیشر صداپیشگی این انیمیشن را بر عهده گرفته و گرفته کمپانی دیزنی پخش آن را انجام خواهد داد.

این اولین تجربه کارگردانی انیمیشن برای اریک سامر محسوب می‌شود. وی هم اکنون اکران فیلم سینمایی "جهنم کریستالی" را در برنامه دارد.