معرفی برندگان جشنواره فیلم تورنتو

برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۱۷ مشخص شدند. «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میسوری» فیلم برنده جایزه منتخب مردم شد.

این فیلم ساخته مارتین مک‌دوناگ و درباره انتقام و رستگاری در یک شهر کوچک آمریکاست. این فیلم می‌تواند امیدوار باشد که با این انتخاب گام‌های بلندی به سوی اسکار برمی‌دارد.

فرانسیس مک‌دورماند برنده جایزه اسکار برای ایفای نقش پرقدرتش در نقش مادری که به خونخواهی دخترش برخاسته و می‌خواهد پس از کشته شدن وی انتقام خونش را بگیرد، مهمترین نقطه قوت این فیلم بود.

در مراسمی که دیشب در آخرین روز این جشنواره ۱۱ روزه برگزار شد، دیگر برندگان به این شرح انتخاب شدند:

فیلم دوم منتخب مردم «من، تونیا» یک کمدی سیاه با بازی مارگوت رابی در نقش تونیا هاردینگ انتخاب شد. این فیلم ساخته گریگ گیلسپی درباره شخصیت این زن آمریکایی است.

فیلم سوم با عنوان «مرا به اسم خودت صدا بزن» ساخته لوکا گوادانینو یک داستان عاشقانه ایتالیایی است که در قرن هفدهم می‌گذرد.

برنده جایزه منتخب مردم یک چک ۱۵ هزار دلاری دریافت می‌کند و در عین حال به موفقیت خودش در آکادمی اسکار امیدوار می‌شود.

سال پیش «لالالند» این جایزه را کسب کرد و رکورد کسب ۱۴ نامزدی اسکار را به نام خود ثبت کرد.  

جایزه بهترین فیلم سینمای کانادا به ارزش ۳۰ هزار دلار نیز به رابین اوبرت برای فیلمی در دنیای زامبی‌ها با عنوان «همسران» رسید.

جایزه ۱۵ هزار دلاری شهر تورنتو نیز برای بهترین فیلم اول کانادایی به وین وپیموکاوا برای « Luk’ Luk’l» رسید که مستندی درباره پنج زندگی در ونکوور در جریان المپیک زمستانی ۲۰۱۰ است.

«بودای بزرگ» ساخته هوآنگ هسین-یائو نیز جایزه بهترین فیلم بین‌المللی جهانی یا آسیایی را به خانه برد.

وارویک تورنتون با فیلم «کشور شیرین» هم جایزه ۲۵ هزار دلاری پلتفورم تورنتو را برد. این فیلم در قلمروی شمالی استرالیا در سال ۱۹۲۹ می گذرد.

جایزه منتخب مردم در بخش مستند نیز به آنیس وردا و جی.آر برای فیلم «چهره‌ها جاها» تعلق گرفت. فیلم‌های بعدی این بخش مستندی تاریک با عنوان «زمان دراز می‌گذرد» از جینفر بیچوال بود که به عنوان فیلم دوم انتخاب شد و جایزه فیلم سوم هم به مورگان اسپولکاک برای فیلم «اندازه فوق‌العاده من۲: مرغ مقدس!» اهدا شد.

صدف فروغی فیلمساز متولد ایران ساکن مونترال نیز برای فیلمی با عنوان «آوا» جایزه دیسکاوری را دریافت کرد. این اولین تجربه کارگردانی بلند این فیلمساز است و داستان فیلم با تمرکز بر دختر نوجوان ایرانی ساخته شده که تلاش دارد تا بین سنت و مدرنیته راه درست را انتخاب کند. این فیلم یک تقدیرنامه افتخاری نیز برای بهترین فیلم اول بلند کانادایی دریافت کرد.