واکنش تهیه‌کننده «نفس» به انتخاب برای اسکار

محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده فیلم سینمایی«نفس» درباره انتخاب فیلم سینمایی«نفس» گفت: در ابتدا می‌خواهم این را بگویم که فیلم‌هایی که همراه با «نفس» در لیست هیئت انتخاب بودند، همگی فیلم‌های قابل احترامی بودند و هر کدام سلیقه‌ای از سینمای ایران را نمایندگی می‌کردند. بسیار خوشحالم که امسال یک فیلمساز زن از ایران به اسکار راه یافته است. خانم‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای ساخت فیلم و حضور در عرصه بین المللی دارند.

وی ادامه داد: نفس نماینده‌ای از نسل نو سینمای ایران است، از طرفی این فیلم بسیار متعهدانه و شاعرانه به سینمای ایران نگاه می‌کند و به نحوی یادگیر و خروجی آموزه‌های سینمای ایران بوده و فرزند این سینما است. به همین خاطر فکر می‌کنم که «نفس» برای یک کارگردان و تهیه‌کننده نیست، این فیلم برای همه مردم ایران است و آرزومندم که به شایستگی بتواند سینمای ایران را در عرصه اسکار نمایندگی کند.

تهیه‌کننده فیلم «نفس» اظهار کرد: فیلم سینمایی «نفس» به روحی انسانی می‌پردازد. وقتی نگاه یک فیلم انسانی باشد خیلی قائل به مرز جغرافیایی نیست و می‌تواند خیلی فراگیرتر باشد و باعث همذات پنداری شود. روایت «نفس» روایتی کودکانه و قابل فهم است. قبلاً هم چنین فیلم‌هایی را در سینمای ایران داشته‌ایم فیلم‌هایی مثل بچه‌های آسمان این جنس فیلم‌ها هستند.

قاسمی درباره وضعیت فیلم «نفس» در اسکار بیان کرد: این که در اسکار چه اتفاقی برای این فیلم می‌افتد، یک بخش از شانس اسکار فیلم است، بخش مهم‌تر آن عرضه فیلم است که برای اعضا اکادمی گذاشته می‌شود. امیدوارم سینمای ایران از این فرزند کوچکش حمایت کند تا ما بتوانیم در این مسیر با دلگرمی بیشتری گام برداریم.