دیگر شاهد لغو اجراهای موسیقی نخواهیم بود

علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر ارشاد در حاشیه اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان در خصوص این جشنواره گفت: یکی از بهترین و زیباترین جشنواره‌ها از مجموعه جشنواره‌های موسیقی را شاهد بودیم و خوشحالیم که جوانان شرکت‌کننده‌، خانواده‌ها و اساتید برجسته موسیقی طی 20 روز در این محل حاضر بوند و فضای جشنواره موسیقی جوان را گرم کردند.

مرادخانی در خصوص سطح کیفی اجراهای جشنواره توضیح داد: جوان‌هایی که در این جشنواره حضور داشتند، فوق‌العاده بودند و باید به حضور آنان افتخار کرد. به خاطر حضور این جوانان و سطح باشکوه جشنواره، معتقدم که این دوره از جشنواره موسیقی جوان یکی از موفق‌ترین جشنواره‌های ما بود. امیدوارم که نتیجه این جشنواره به کمک موسیقی بیاید و آینده موسیقی کشور به‌واسطه همین جوانان متحول شود.

معاون امور هنری وزارت ارشاد درباره برنامه‌های آتی این معاونت خاطرنشان کرد: در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه‌کارهای مربوط به حوزه هنر و موسیقی به‌خوبی در حال انجام است. بیمه هنرمندان به سرانجام رسیده و صندوق هنر هم آمادگی پیداکرده که بتواند مجموعه فعالیت‌های بخش‌های مختلف هنر را به سامان برساند. همین امروز طی یک سری جلسات مقرر شد که 8-9 کارگروه مختلف برای انسجام در حوزه هنر به وجود بیاید که یکی از این کارگروه‌ها، کارگروه حمایت از هنرمندان است و صندوق هنر هم مسئولیت آن را برعهده‌گرفته است.

علی مرادخانی در ارتباط با برگزاری جشنواره موسیقی فجر و سایر جشنواره‌ها بیان کرد: ستاد مختلف جشنواره‌های حوزه موسیقی دارند کارشان را به‌خوبی انجام می‌دهند و آقای نوربخش و بقیه دوستان عزیزمان هم مشغول فعالیت برای برگزاری هر چه‌بهتر جشنواره موسیقی فجر و سایر جشنواره‌های مربوط به موسیقی هستند. ان‌شاءالله اخبار مربوط به جشنواره‌های مختلف به‌وقت خودش در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

معاون امور هنری وزارت ارشاد در واکنش به لغو نشدن کنسرت علیرضا قربانی در مشهد گفت: ان‌شاءالله امسال دیگر شاهد لغو اجراهای موسیقی در بعضی از شهرهای کشور نخواهیم بود؛ کما این‌که می‌بینید همه اجراها دارد بدون هیچ مزاحمتی روی صحنه می‌رود و در این روزها هیچ کنسرتی لغو نمی‌شود.