خاطره آقای بازیگر از مرثیه‌خوانی اش در محرم/عکس

هوشنگ توکلی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در خصوص خاطرات و حال و هوای ماه محرم گفت: از کودکی با این روزها انس داشته و هم اکنون نیز با رسیدن روزها و شب های محرم به سوگ می‌نشینم. برای ما ایرانی‌ها ماه محرم رنگ بوی خاصی دارد، رنگ و بویی که از همان دوران طفولیت در وجود ما رخنه می کند.

وی درباره کارنامه کاری خود درباره آثار مناسبتی افزود: در سینما و تلویزیون چندین تله فیلم مناسبتی داشته‌ام اما بیشتر فعالیتم در این زمینه به تئاتر بر می‌گردد. همواره از حضور در این آثار استقبال می‌کنم زیرا آثار مذهبی با دل مردم در رابطه است.

بازیگر سریال "زیر تیغ" با اشاره به خاطره خوب مرثیه‌خوانی عاشورایی تاکید کرد: آخرین فعالیتی که در زمینه آثار عاشورایی داشتم به همکاری مشترک با "رسول نجفیان" مربوط می‌شود. در این همکاری همزمان با دهه اول ماه محرم به مدت ده شب مرثیه خوانی کردیم.

وی در همین راستا ادامه داد: آن شب‌ها برای من تکرار نشدنی است و تماشاگران هم استقبال بسیار خوبی از این اثر داشتند. خاطره آن اجرا یکی از بهترین خاطرات من از کارنامه کاری‌ام در ایام محرم و صفر است.

روایت بازیگر زیر تیغ از فضیلت‌های ماه محرم

بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما ماه محرم را ماه عبودیت خواند و اضافه کرد: ماه محرم ماه بزرگی است. به هیچ عنوان نمی‌توان از کنار این ماه بی‌تفاوت گذشت. این ماه عزیز ماهی است که انسان از اتفاقات بزرگی که افتاده و از رشادت‌ها و شجاعت‌ها در راه ایمان منقلب می‌شود.

توکلی هدف خود را ساخت اثری مناسبتی خواند و خاطرنشان کرد: کار کردن در آثار مناسبتی و تولیداتی که در ماه محرم اتفاق می‌افتد شانس و قسمتی است که درب خانه هرکس را نمی‌زند. من همواره ساخت اثری مذهبی را در برنامه دارم. سالهاست می‌خواهم اثری عاشورایی را اجرا کنم اما به واقع تا وضعیت بد سینما و تئاتر درست نشود سخت می‌توانم به این هدف نگاه کنم.