ارزیابی شیوا خسرومهر از شرایط فعلی کار در حوزه تئاتر

شیوا خسرومهر بازیگر تئاتر  در ارزیابی خود درباره وضعیت هنر نمایش فعلی کشور گفت: شرایط تئاتر در شهر تهران خوب شده است. اگر بخواهیم کل تئاترهایی که در شهر تهران در تماشاخانه‌های خصوصی و سالن‌های حرفه‌ای اجرا می‌رود را بشماریم، در یک روز حدود 60 اثر اجرا می‌شود و این جای خوشحالی دارد.

وی افزود: در حال حاضر به جوانان و هنرجویان کار اولی هم بها داده می‌شود، حتی اکنون که در این ایام محرم هستیم، جوانان آثاری مذهبی را بر صحنه می‌برند که از تماشای آنها لذت می‌بریم.

بازیگر تئاتر درباره علت کم‌کاری برخی از هنرمندان و کارگردانان این عرصه بر صحنه اظهار کرد: تئاتر کار کردن در مملکت ما بسیار سخت است. کسانی که با وجود مشکلات بسیاری که در مسیر فعالیت‌شان وجود دارد، این ریسک را می‌پذیرند و حتی یک مرتبه در سال یا حتی فقط نزدیک جشنواره، اجرای خود را بر صحنه می‌برند، قابل احترام هستند.

خسرومهر در پایان گفت: اگر شرایط برای مسئولان مهیا باشد، خودشان برای فرهنگ و هنر این کشور تلاش می‌کنند و اگر کمک بسیاری نمی‌توانند به جامعه هنری داشته باشند، به علت این است که؛ از جایی حمایت نمی‌شوند. مسئولان به تئاتر بها می‌دهند و تلاش می‌کنند در حد بضاعت خود از جامعه هنر و هنرمند حمایت کنند.