انتقاد آقای کارگردان از رویکرد جشنواره فجر به آثار مستند

سیدمحمدرضا هاشمیان مستندساز درباره بررسی فضای بخش مستند در جشنواره فیلم فجر گفت: با توجه به حضور دو دوره در این جشنواره و زیر نظر داشتن آن در دیگر سال ها می توان گفت مشکل اصلی این جشنواره در بخش مستند این است که مانند فرزند خوانده به آن نگاه می‌کند.

وی افزود: همیشه در جشنواره فیلم فجر به صورتی برنامه‌ریزی می‌شود که گویی بخش مستند را برای رفع تکلیف در کنداکتور خود و در بدترین زمان ممکن یعنی ساعت‌هایی که هیچ بازخوردی ندارد، قرار می‌دهند در نتیجه با کمترین توجه از طرف خبرنگاران و سینماگران روبرو می‌شود.

وی ادامه داد: این سال‌ها به دلیل سیاست‌گذاری‌های اشتباه متولیان برگزارکننده جشنواره فیلم فجر، بخش مستند نتوانسته آن طور که باید و شاید و به نسبت اهمیتی که دارد تاثیرگذار و حضور چشمگیری داشته باشد.

این مستندساز اذعان داشت: البته نمی‌توان از خبرنگاران و دیگر حاضران در جشنواره به دلیل عدم پیگیری فیلم‌های مستند به نسبت آثار سینمایی خرده گرفت چون بیشترین دغدغه آنها دیدن و پوشش خبری فیلم‌های سینمایی است در نتیجه می‌توان فهمید مشکل جای دیگری وجود دارد.

این کارگردان تصریح کرد: اگر قرار است بخش مستند، سینمایی پیشرو و متولی باشد باید در مورد آن برای حضور در جشنواره فیلم فجر بازنگری صورت بگیرد و مانند آثار سینمایی بها داده شود.

گفتنی است؛ سیدمحمدرضا هاشمیان با فیلم «رئیس الوزراء» در بخش مستند سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.