پیشکسوت موسیقی در برنامه «هزارداستان»

دامون شش بلوکی نوازنده و فرزند پروین بهمنی گفت: بنده و مادرم پروین بهمنی چندی پیش مهمان برنامه «هزارداستان» شبکه نسیم به کارگردانی محمدفواد صفاریان بودیم که با اجرای استاد بهروز رضوی ضبط شد.

وی ادامه داد: برنامه «هزارداستان» که فصل دوم آن در ماه های محرم و صفر از شبکه نسیم پخش می شود در برخی از قسمت ها به دعوت از هنرمندان پیشکسوت کشور اختصاص دارد که این بار من و مادرم مهمان برنامه شدیم و در قالب گفتگویی صمیمانه به بیان نقطه نظراتمان درباره موسیقی اقوام ایران پرداختیم. البته با توجه به صحبت های انجام گرفته حین پخش این قسمت قرار است مستندی کوتاه از زندگی هنری پروین بهمنی نیز برای مخاطبان ارائه شود.

این پژوهشگر بیان کرد: محور اصلی گفتگوی این برنامه آشنایی با فعالیت های فرهنگی هنری پروین بهمنی بود که به زودی از تلویزیون پخش می شود.

پروین بهمنی از جمله هنرمندان پیشکسوت موسیقی اقوام ایران است که چندی پیش مدرک درجه یک هنری خود معادل دکترا را دریافت کرد. وی در سال های گذشته در روند انتشار کتاب هایی چون «داستان‌ها و حکایت‌ها و افسانه‌های اقوام ترک»، «ایران ترکلر»، «جغرافیای محیط عاشقی ترکان ایران» و چندین اثر تالیفی دیگر همکاری مستمری داشته است.

انتشار آلبوم هایی چون «خدای من غریب»، «به یاد فرود»، «مجموعه نغمه‌های عاشقی قشقایی» و «آوازهای قشقایی» و حضور در چندین فستیوال ایرانی و بین المللی از جمله فعالیت های این پژوهشگر موسیقی اقوام ایران است. بهمنی چندی پیش در «فستیوال فرهنگ، ادبیات و موسیقی ترک‌زبانان جهان» قزاقستان به پاس زحماتی که در چند دههٔ گذشته در عرصهٔ فرهنگ کشیده بود، «بانوی برگزیده فرهنگی ترک‌زبانان جهان» معرفی شد.