زنان شاکی و مردان ساکت هالیوود

در حالی که مریل استریپ، جودی دنچ، کیت وینسلت و دیگر زنان سینمای آمریکا تهیه‌کننده مشهور را بابت رسوایی اخلاقیش محکوم کرده‌اند، گاردین گزارش داده است در تماس با برخی از مردان شاخص که با وینشتاین همکاری داشته‌اند، سکوت پیشه کرده و از دادن پاسخی به اتهامات جنسی وینشتاین طفره رفته‌اند.

گاردین در گزارش خود از کونتین تارانتینو و دیوید اُ راسل نام برده است که هر دو در فیلم‌های متعددی با وینشتاین همکاری داشته‌اند. مایکل مور، فیلمساز لیبرال آمریکایی هم‌اکنون در حال کار با وینشتاین در پروژه مستندی درباره دونالد ترامپ است. او نیز از پاسخ به گاردین طفره رفته است.

زویی براک، هنرمند نیوزلندی در مصاحبه‌ای گفته است: «چرا آنان ساکتند؟ چه چیزی را باید مخفی نگاه دارند؟. دوست دارم از برخی پسرها ماجرا را بشنوم. همه آن مردانی که من تحسین می‌کنم و همچون یک هنرمند به آنان می‌نگرم... آنان مردانی دخترداری هستند. وحشتناک است.»

همه چیز از گزارش روزنامه نیویورک تایمز آغاز شد که آقای وینشتاین را متهم به آزار جنسی برخی کارمندان و بازیگران زن کرده بود. روز گذشته نیز شرکتی که خود وینشتاین بانیش بود، او را از شرکت اخراج کرد. اخیراً نیز رامولا گارای در گفتگو با گاردین گفته است وینشتاین در هجده سالگیش او را تنها در لباس خواب تحسین می‌کرده است.

در حالیکه بازیگرانی چون ست روگان و مارک بوفالو در این باره حرف زده است، اکثریت چهره‌های مشهور مرد شامل بن افلک؛ مت دیمون، کالین فرت، بردلی کوپر، برد پیت، لئونارد دی‌کاپریو، دانیل دی‌لوییس، راسل کرو، جورج کلونی و اوان مک‌گروگور در کنار کارگردانانی چون تارانتیتو، راسل، رایان کوگلر، تام هوپر، لین مانوئل میراندا، مایکل مور، راب مارشال، رابرت پولچینی، گرت دیویس، دو مک‌گرت، جان مدن، سیمون کورتیس، کوین ویلیامسون، مارتین اسکورسیزی، جان هیلکات و جان ولز سکوت پیشه گرفته‌اند.