اظهارنظر یک تهیه‌کننده درباره مصوبات فراخوان فجر سی و ششم

سید جمال ساداتیان تهیه‌کننده سینما درباره حضور 22 فیلم در برنامه برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر  گفت: به نظر من این تعداد فیلم از بین حدود 70 یا 80 فیلم تولیدی در طول سال که متقاضی حضور در این رویداد فرهنگی هنری هستند، منطقی باشد.

وی افزود: اگر تولیدی فیلم‌های سینمایی در طول یک سال، 200 یا 300 اثر باشد باید در قانون و فراخوان جشنواره تجدیدنظر بشود و تصمیمات جدیدی بگیرند.

ساداتیان ادامه داد: حضور 22 فیلم در جشنواره فیلم فجر به نظرم اتفاق خوبی است و اگر 15 یا 16 فیلم هم به رقابت بپردازند به نتایج مثبتی خواهیم رسید. در مجموع، کار داوری و نحوه رقابت در این جشنواره دشوارتر شده است و این موضوع به ارتقاء سطح کیفی فیلم‌ها کمک می‌کند.

این تهیه‌کننده درباره ادغام بخش فیلم اولی‌ها و فیلم چندمی‌ها در جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: در چند سال اخیر و از روی انصاف باید بگوییم که برخی فیلم اولی‌ها گوی رقابت را از باسابقه‌ترها ربودند و بعضی از آنها با ادغام موافقند. اما برخی از فیلم اولی‌ها معتقدند که بخش مربوط به آنها جدا برگزار شود. این دو مقوله باعث به وجود آمدن حواشی، اعتراضات و واکنش‌های منفی و مثبت می‌شود که به دنبال آن وزارت ارشاد هم سر دوراهی قرار می‌گیرد که چطور پیش برود. با این تفاسیر و به نظر من می‌توان فضای آزادی فراهم کرد تا فیلم اولی‌هایی که تمایل به ادغام دارند بدین شکل پیش بروند و آنهایی که می‌خواهند در بخشی جدا به رقابت بپردازند در بخش نگاه نو، ارزیابی شوند.