امضای تفاهم رسانه‌ای ایران و سوریه

عبدالعلی علی عسکری در دیدار با نخست وزیر سوریه با اشاره به روابط دوستانه تاریخی و عمیق تهران و دمشق گفت: خدا را شکر که گفتمان مقاومت که کانون آن اسلام و تفکر حسینی است در منطقه عمق پیداکرده و دشمن را به عقب رانده است.

رییس سازمان صداوسیما با بیان اینکه سوریه آینده، قوی تر و عزیزتر از امروز خواهد بود گفت: آرزو می‌کنیم صلح و آرامش هرچه زودتر به سوریه بازگردد و بتوانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم.

علی عسکری به امضای تفاهمنامه میان سازمان صداوسیما و وزارت اطلاع رسانی سوریه اشاره کرد و افزود: این تفاهمنامه زمینه ساز همکاری‌های بزرگی در زمینه‌های فنی آموزشی و خبری خواهد بود.

عماد خمیس نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار با بیان اینکه فرصت را غنیمت می‌شمارم و از مردم و دولت ایران و به ویژه رهبری انقلاب آیت الله خامنه‌ای تشکر می‌کنم، گفت: ان شاءالله با کمک یکدیگر و جانفشانی‌های ارتش سوریه و حمایت‌های دوستانمان در ایران تا چند ماه دیگر به پیروزی کامل خواهیم رسید.

وی جنگ علیه سوریه از سوی تکفیری‌ها را شکست خورده دانست و تأکید کرد: تاریخ یاد خواهد کرد بعضی از کشورهای منطقه با حمایت از تکفیری‌ها آن ها را وارد سوریه کردند تا این کشور را تخریب کنند و افکار غلط را توسعه دهند. به صراحت می‌گویم عربستان، قطر و ترکیه از این اندیشه تکفیری حمایت می کردند.

نخست وزیر سوریه با استقبال از امضای تفاهمنامه همکاری میان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و وزارت اطلاع رسانی سوریه عنوان کرد: امیدوارم با این یادداشت تفاهم، همکاری گسترده ای در زمینه رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

فرهنگ مقاومت وجه اشتراک فرهنگی ایران و سوریه است

علی عسکری در دیدار با وزیر فرهنگ سوریه با تاکید بر اینکه باید وجه اشتراک فرهنگی یعنی مقاومت را بیش از پیش تقویت کنیم، بیان کرد: ما می توانیم با تولیدات مشترک در حوزه های مختلف به تقویت فرهنگ مقاومت بپردازیم و بعنوان مثل سینمای مقاومت، ادبیات مقاومت و موسیقی مقاومت را طراحی و ایجاد کنیم و همواره تولیدات جدید داشته باشیم.

محمد الاحمد وزیر فرهنگ سوریه نیز در این دیدار گفت: ما همواره با جمهوری اسلامی ایران روابط مستحکم فرهنگی داشته آیم و امیدواریم این همکاری های فرهنگی را هر چه بیشتر چه در زمینه تولیدات سینمایی و تلویزیونی و چه در حوزه های دیگر گسترش دهیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم های سینمایی مقاومت در آینده نزدیک در دمشق اظهار کرد: امیدواریم در برگزاری این جشنواره همکاری نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم و برای آینده کارهایی جدید و مشترک در حوزه مقاومت تولید کنیم.

وزیر فرهنگ سوریه به تولید مشترک فیلم سینمایی «بازمانده» به کارگردانی مرحوم سیف الله داد در حمایت از مقاومت فلسطین اشاره و تصریح کرد: همه به خاطر دارند که این فیلم سینمایی چه بازخورد وسیعی در ایران و سوریه و کشورهای منطقه داشت و امیدواریم باز هم با هم چنین فیلم های موثری بسازیم.

امضای یادداشت تفاهم رسانه ای میان ایران و سوریه

در این جلسات دیدار یک یادداشت تفاهم به امضای علی عسکری و رامز ترجمان رسید دو کشور همکاری های رسانه ای در بخش‌های فنی، خبری، و آموزشی را گسترش خواهند داد.

صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و وزارت اطلاع رسانی سوریه با امضای این یادداشت تفاهم وارد مرحله جدیدی از همکاری های رسانه ای میان تهران و دمشق شدند.

تشرف رییس رسانه ملی به حرم حضرت رقیه (س)

عبدالعلی علی عسکری و هیات همراه که در سوریه به سر می برند با حضور در حرم حضرت رقیه (س) مضجع شریف دختر سه ساله امام حسین (ع) را زیارت کرد.