توقف اکران «ساخت آمریکا» در سینماهای روسیه

سالن‌های زنجیره‌ای «فرمولا کینو» و «سینما پارک» با مالکیت «تایکون الکساندر ماموت» که عمده سالن‌های سینمایی روسیه را تشکیل می‌دهند بخاطر اختلافات مالی با شرکت آمریکایی «یونیورسال» برای فروش بلیط، اکران فیلم «ساخت آمریکا» را متوقف کردند.

این فیلم با بازی تام کروز در آمریکا هم آنچنان که انتظار می‌رفت فروش نکرده و با بودجه سنگین تهیه، اختلال در فروش بخش روسیه هم به چالش‌هایش می‌افزاید.

«رمبلر» دیگر شرکت زیر مجموعه «ماموت» نیز اکران این فیلم را که از هفته گذشته در روسیه آغاز شده بود متوقف کرد.

دلیل اصلی توقف اکران این فیلم نپذیرفتن 10 درصد حق کمیسیون شرکت روسی رمبلر توسط شرکت «یونیورسال پیکچرز» شعبه روسیه عنوان شده است.

دفتر روسیه «یونیورسال پیکچرز» در مورد این اقدام تا کنون هیچ اقدام یا اظهار نظری رسمی اعلام نکرده است.

شرکت سالن‌های زنجیره‌ای «فرمولا کینو» و «سینما پارک» طبق برنامه قرار بود 15/3 درصد کل اکران این فیلم در روسیه را داشته باشند. «ساخت آمریکا» در 900 سالن اکران شد که می‌بایست در 1030 سالن اکران شود که این مورد هم با برنامه اصلی خود پیش نرفته بود.

چنانچه این مشکل حل نشود و وضعیت به این حالت بماند این شرایط بر دیگر آثار منتشره از سوی شرکت بزرگ «یونیورسال پیکچرز» تاثیر منفی خواهد گذاشت.

«ماموت» مالک «سینما پارک» و «فرمولا کینو» است که به ترتیب سینماهای زنجیره‌ای شماره یک و دوی روسیه هستند. او همچنین مالک سالن تاریخی سینمای «پایونر» است و با «خودوژِستوِنی» نیز مناقصه اجاره‌ای دارد.