قرار داد پخش«نسترن‌های وحشی» طی2 روز آینده

در ارتباط با زمان نمایش فیلم سینمایی «نسترن‌های وحشی» که کارگردانی‌اش را بر عهده داشته است، گفت: در حال حاضر حوزه هنری با آرامش در کنار این فیلم بود و قرار شده است که در زمان اکران به ما کمک کند چرا که به نوعی آنها متولیان فرهنگی هستند. این فیلم سینمایی در جشنواره نوجوانان اصفهان نیز حضور داشت و به نظرم موفق نیز بود. 

وی در ادامه افزود: طی یک الی دو روز آینده قرارداد پخش فیلم سینمایی «نسترن‌های وحشی‌» را با غلامرضا آزادی و شهرام الماسی نهایی می‌کنیم تا فیلم آماده نمایش شود. هنوز مشخص نیست که فیلم به سرگروهی کدام سینما به اکران عمومی در آید.

قنبری در ادامه صحبت‌هایش در ارتباط با آخرین ساخته خود که یک فیلم مستند است، گفت: در مرداد و شهریوری که پشت‌سر گذاشتیم مشغول به ساخت مستند «بلندی‌های تات‌نشین» بوده‌ام. تات به کوهستان‌های شهرهای زنجان، اردبیل و گیلان گفته می‌شود. این فیلم نیز به مردمان آن سرزمین می‌پردازد، دلیل اینکه در این مستند به مردمان تات پرداخته‌ام این است که آنها فراموش شده‌اند. این در حالی است که آنها جزو قدیمی‌ترین قوم‌های ایرانی هستند.

وی در ادامه، افزود: مردمان تات مردمانی شاداب و سرحال هستند و باید بگویم که آنها دارای کهن‌ترین زبان فارسی هستند. مردمان ما و مردمان تات از نسل قوم ماد هستند و زبان خود را دست نخورده حفظ کرده‌اند. شاید بد نباشد که ما برای بهتر شدن ادبیات فارسی خود به منطقه تات‌نشین‌ها سفری داشته باشیم. زبان مردمان تات تهی از کلمات مهاجر است و در ادبیاتشان کلمات انگلیسی و عربی دیده نمی‌شود. آنها زبان فارسی 4 هزار ساله را حفظ کرده‌اند. 

این کارگردان عنوان کرد: در این فیلمم مخاطب شاهد آداب و رسوم این مردمان خواهد بود و مراسم‌های مختلف آنها را می‌بیند از جمله موسیقی‌هایی را که استفاده می‌کنند نیز می‌شنود. در این میان شاهد زندگی یک آهنگساز هم هستیم.

قنبری فعالیت سینمایی را سال 1366 با کارگردانی فیلم کوتاه آغاز کرد. از فعالیت‌های دیگر وی می‌توان به تدریس در انجمن سینمای جوانان، نگارش فیلمنامه و تلویزیون اشاره کرد. او در سال 1379 با نویسندگی و کارگردانی فیلم «پرنده باز  کوچک» به جمع کارگردانان سینمای ایران پیوست.