نمایش «سیاه و سفید» راهی لندن می شود

بر اساس این گزارش، در این مراسم مخاطبان می‌توانند به تماشای این فیلم چهار دقیقه‌ای که جایزه ویژه جشنواره لس‌آنجلس و جایزه ویژه جشنواره سانفرانسیسکو را نیز دریافت کرده است، بنشینند.

قرار است در ادامه‌ی این فعالیت و در آغاز سال 2018 میلادی نیز همایشی با همکاری دانشگاه کینگستون، گُلد اسمیت و موسسه گوته لندن برای نشر آثار شهید ثالث به زبان انگلیسی برگزار شود.

گفتنی است موسسه گوته که مقر اصلی آن در مونیخ آلمان قرار دارد با قدمتی 60 ساله و با هدف ترویج زبان آلمانی و انجام فعالیت‌های فرهنگی، نمایندگانی در کشورهای دیگر دارد. این‌بار نمایندگی شهر لندن قصد دارد آبان امسال در ویژه برنامه‌ای با نمایش فیلم‌های ایرانی و آلمانی شهید ثالث در سینما Close-Up شهر لندن، به معرفی و نقد و بررسی این آثار بپردازد.

زنده‌یاد سهراب شهید ثالث کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، مترجم و تدوین‌گر سینمای ایران بود. وی در دهه 50 به همراه مرحوم علی حاتمی و بهرام بیضایی از سینماگران پیشرو و از آغازگران موج نوی سینمای ایران بود و در ابتدا به تولید تعدادی آثار بومی پرداخت. آثار او بیش‌تر در زمینه موضوع‌های اجتماعی است.

شهید ثالث دارای 25 اثر کوتاه و مستند است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «یک اتفاق ساده»، «طبیعت بی جان» و «در غربت» اشاره کرد.

آثار اودر همه این سال‌ها برنده چندین جایزه بین‌المللی در جشنواره مطرح جهانی شده بود.

شهید ثالث در سال 1377در شیکاگو درگذشت.

گفتنی است فیلم «سیاه و سفید» شهید ثالث پیشتر در دسامبر سال 2016 نیز با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در موزه فیلم «مونیخ» کشور «آلمان» به نمایش در آمده بود.