مرور مهم‌ترین رویدادهای تئاتر در هفته آخرمهر 96

از نشست خبری هجدهمین تئاتر تجربه و مژده از آینده روشن این جشنواره، برگزاری دومین دوره مسابقات ملی«آیین مقتل خوانی» تا حضور معرکه‌گیران برای مارگیری در مجموعه تئاتر شهر و حضور دوباره و البته روزافزون چهره‌های سینمایی بر صحنه تئاتر! باز هم هفته‌ای پربار و البته شلوغ برای هنر تئاتر کشور را رقم زد.

رویدادهایی که این روزها بر خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت، شاید واکنش‌برانگیز نبود ولی مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرد. مرور این رویدادها خالی از لطف نیست، پس با ما همراه باشید؛

نخستین رویداد، حضور معرکه‌گیران برای مارگیری در قلب تئاتر بود، یعنی تئاتر شهر! معرکه‌گیری‌هایی که نه تنها چهره تئاتر شهر را مخدوش کرده است بلکه، باعث ایجاد رقابت میان مارگیران و اهالی تئاتر خیابانی شده است و متاسفانه پیگیری‌های لازم هم در این باره صورت نمی‌گیرد.

رویداد بعدی، رکوردشکنی نمایش «اعتراف» به کارگردانی و بازیگری شهاب حسینی بود که با حدود 73 اجرا در سالن اصلی تئاتر شهر و با 40571 مخاطب رکورد فروش تئاتر ایران را شکست!

اجراهای متعدد نمایش‌های متنوع با حضور روزافزون چهره‌های سینمایی، حتی کسانی که سال‌های بسیاری از هنر تئاتر دور بوده‌اند، رویداد جذاب و واکنش برانگیز بعدی بود.

اتفاقی که تاثیر مهمی بر تئاتر گذاشت، نشست خبری هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه بود که با حضور رحمت امینی، مجید سرسنگی و مدیر تالار مولوی و دیگر عوامل برگزار شد. در این نشست، خبرهایی مانند؛ اختصاص پیداکردن بودجه مستقل به جشنواره تئاتر تجربه، دعوت از دانشجویان تئاتر شهرستان‌ها و... برای اهالی تئاتر مخصوصا دانشجویان خوشحال‌کننده بود.

رویداد جالب بعدی، معرفی هفت اثر برگزیده بخش تئاتر خردسال در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان توسط شورای انتخاب، متشکل از سهیلا احمدی‌فر، مهدی قلعه و مهدی کلهر بود.

این جشنواره  آذرماه سال 96 در شهر همدان به دبیری مریم کاظمی برگزار می شود.

آخرین رویداد تئاتری هفته آخر مهرماه، برگزاری دومین دوره مسابقه ملی «آیین مقتل خوانی» با هدف ارتقای فرهنگ عاشورایی و آشنایی نسل امروز با متون کهن و مستند قیام عاشورا در دو گروه کودک و نوجوان و بزرگسال است که ۲۹ مهر در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود و برگزیدگان در 3 آبان ماه سال 96 در فرهنگسرای ارسباران تجلیل می‌شوند.