4 گروه کُر ایرانی در راه مسابقات آسیا پاسیفیک

نیما فاتحی سرپرست گروه کُر «آوای ماهان» که به عنوان یکی از چهار گروه شرکت کننده این مسابقات حضور دارند توضیح داد: گروه «آوای ماهان» به سرپرستی بنده و گروه «تونال» به سرپرستی میلاد عمرانلو طی روزهای گذشته به منظور شرکت در مسابقات کر آسیا پاسیفیک در شهر کلمبو سریلانکا مستقر شدند.

به گفته وی، از ایران چهار گروه در این رویداد موسیقایی حضور خواهند داشت که فعلا ۲ گروه در محل حضور پیدا کرده اند.

فاتحی ادامه داد: مسابقات بین المللی «آسیا پاسیفیک» از جمله رویدادهای مهم جهانی در حوزه موسیقی کرال است که توسط یکی از مجموعه های مهم  موسیقی کرال با مرکزیت آلمان برگزار می شود و هر ساله ضمن حضور گروه های مختلف از کشورهای آسیایی، هنرمندان و گروه هایی از کشورهای اروپایی نیز در این مسابقات حضور پیدا می کنند.

سرپرست گروه کر «آوای ماهان» در پایان بیان کرد: گروه کُر «پارسه شیراز» به سرپرستی طیب فقیه و گروه کُر «نوای صلح» به سرپرستی محمدرضا پورمقدم ۲ مجموعه دیگری هستند که همراه با گروه «تونال» به سرپرستی میلاد عمرانلو و گروه «آوای ماهان» در مسابقات بین المللی «آسیا پاسیفیک» حضور دارند. گروه کر آوای ماهان در بخش های کُر محلی و کُر مجلسی در مسابقات حضور دارد که امیدوارم بتوانیم با توجه به روند آماده سازی که برای گروه در نظر گرفته بودیم در مسابقات مقام کسب کنیم.

گروه کُر «آوای ماهان» از جمله گروه های فعال در حوزه کر است که در چندین دوره جشنواره موسیقی فجر حضور داشته و تاکنون در این رویداد هنری نیز مقام هایی را دریافت کرده است.