یادداشت معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد درباره تئاتر هفت عصر هفتم پاییز

به گزارش افکار نیوز،   امشب آخرین اجرای هفتِ عصرِ هفتم پاییز به کارگردانی ایوب آقاخانی را دیدم.نمایشی که در دل داستانی عاشقانه، #محمد جهان آرا را به تصویر می کشد.کاری جذاب که خوشبختانه همه شب ها با سالن پُر مواجه بوده و ضمنا این پیام را می دهد که کارهای ارزشی به شرط بهره مندی از متن و کارگردانی خوب، مخاطب عمومی دارد.

    نام نمایش برگرفته از هفتم مهر ١٣٦٠ است که جهان آرا همراه با وزیر دفاع و چند فرمانده ارشد نظامی در حادثه سقوط هواپیمای C-130 به شهادت رسیدند.

    باید از این کارگردان جوان و خوش آتیه ممنون بود که با چیرگی، اجرایی روان و خوش ساخت، در عین حال ساده از اسطوره ای فراموش ناپذیر را به روی صحنه برده تا به همه ما یادآوری کند که آرامش و امنیت امروز ما مدیون چه مجاهدت هایی است و تا همیشه وامدار آنانیم.

    آقاخانی را چند شب پیش در جلسه هم اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه که دغدغه مند دفاع مقدس اند، دیده بودم. به عنوان یک تأتریست در حضور وزیر فرهنگ، حرف زد و خیلی خوب و پرمایه و دقیق حرف زد.

    این نمایش فقط دو بازیگر داشت که با بازی روان و پرکشش خود، مانع از خستگی تماشاگر بودند. امشب بزرگانی از تأتر و برادر زاده شهید بزرگ ما هم حضور داشتند. جهان آرا هنوز هم مظلوم است؛ حتی اگر خیابانی در پایتخت به نام او زیور گرفته باشد