افتتاح هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه

مراسم افتتاحیه هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه با حضور محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران، محمود عزیزی، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران، رحمت امینی مدیر گروه هنرهای نمایشی، اردلان شجاع کاوه، فریدون علیاری معاون مالی اداری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، عبدالله کوثری مترجم و شاعر، کوروش سلیمانی مجری برنامه و دیگر اهالی تئاتر در تالار شهید آوینی دانشکده پردیس هنرهای زیبا برگزار شد. 

در آغاز مراسم، کوروش سلیمانی گفت: این جشنواره از ابتدا منشا اتفاقات خیلی خوبی بوده است. این جشنواره حدود 20 سال است که برگزار می شود و دانشجویان با هنر خود در پر کردن خلاء ها نقش مهمی ایفا کرده اند.

وی ادامه داد: ابن جشنواره ها نجات دهنده هستند و آن اتفاقی که در دانشگاه و جشنواره ها باید بیفتد با باور دانشجویان ایجاد می شود. 

سپس نیلی رئیس دانشگاه تهران بر صحنه رفت و گفت: خیلی خوشحالم که امشب اینجا هستم. فعالیت های دانشجویی بدنه قوی دانشگاه تهران را تشکیل می دهند. دانشگاه برون گرا بوده و کمتر به فلسفه تشکلی دانشگاه اهمیت می دهد. برای برقراری تعامل بین دانشگاه و جامعه باید ارتباط میان این دو بخش بهبود یابد. تئاتر به عنوان یک موضوع هنری جمعیت دانشجویی را فعال می کند و به این ترتیب، تاثیرگذار است و دانشگاه این فعالیت ها را امر یکپارچه می داند و برای آن ها ارزش قائل است.

در ادامه مراسم، از محمود عزیزی، فریدون علیاری، مجید سرسنگی و عبدالله کوثری خواسته شد تا بر صحنه حضور یابند. هر کدام از این هنرمندان خاطرات و بیوگرافی از فعالیت های خود در حوزه تئاتر بیان کردند و سپس از آن ها به پاس فعالیت هایشان در این عرصه با یک لوح تندیس جشنواره و نقاشی هنرمندانه از چهره شان تجلیل شد و در نهایت هم پوستر جشنواره تئاتر تجربه رونمایی شد.