بودجه رادیو نیاز به بازنگری جدی دارد

حمید شاه آبادی معاون صدای سازمان صدا و سیما درباره بودجه رادیو و دغدغه خود در این باره اظهار کرد: بودجه رادیو نیازمند بازنگری جدی است.

وی ادامه داد: مطالعات این بازنگری در حال انجام است ولی باید با یاری همه مدیران شبکه ها و حوزه های مربوطه امسال را با همین بودجه به پایان برسانیم.

شاه آبادی عنوان کرد: باید بتوانیم فضای جدیدی از بودجه را برای سال آینده رادیو رقم بزنیم.

معاون صدا همچنین در جمع خبرنگاران درباره بازگشت هنرمندان قدیمی به رادیو گفت: انصافا رادیو خانه کسانی است که این نهاد ۷۰ ساله و بلکه بیشتر را پایه گذاشتند و آجر به آجر برای قوام این رسانه تلاش و کمک کردند.

وی ادامه داد: اگر هر کسی به هر دلیلی امروز در کنار ما نیست ما دست یاری به سویش دراز می کنیم و با آغوش باز همه علاقه مندان و تولیدکنندگان را که مخاطب خاص دارند دعوت می کنیم و وجودشان را قدر می دانیم و تلاش می کنیم موانع لازم را برداریم.

شاه آبادی یادآور شد: قطعا آرمان ها، اهداف و ماموریت های رسانه ملی شفاف است، چارچوب های نظام و رسانه ملی نیز مشخص است و همه تلاش ما این است که ان شاالله بتوانیم مخاطب حداکثری و تعامل جدی را در دوره جدید رسانه رقم بزنیم.

معاون صدا در بخش دیگر صحبت هایش درباره ماموریت های رادیو اظهار کرد: طبیعتا یکی از مهمترین ماموریت های رسانه چابکی و چالاکی و سرعت عمل نسبت به اتفاقات است. رادیو هم قطعا در دور جدید فعالیت های خود کنشگری فعالی با رخدادهای جامعه خواهد داشت.

وی ادامه داد: رفتار رسانه باید توام با سرعت عمل، دقیق، بهنگام و ظریف باشد و ما قبل از هر چیز نیاز به تفکر و مطالعه و همچنین مخاطب سنجی و مخاطب پژوهی داریم.

شاه آبادی در پایان تصریح کرد: یکی از اقدامات ما شناخت دقیق نیازهای مخاطب است و مخاطب‌محوری یکی از اقدامات ضروری است که تا جای ممکن بستر آن را فراهم کرده و برای تحققش گام برمی‌داریم.