نماهنگ «بانگ» یک تجربه نو در آهنگسازی

خشایار پارسا با اعلام انتشار این قطعه تصویری در تاریخ ششم آبان بیان کرد: قطعه «بانگ» یک تجربه نو در زمینه آهنگسازی برای سازهای ایرانی و استفاده از مقام های ایرانی است. البته تجربه های متعددی برای سیستم چند صدایی در موسیقی ایران شکل گرفته است به طوری که از زمان علینقی خان وزیری به بعد تلاش هایی در این حوزه انجام گرفته و همچنان ادامه دارد.

وی گفت: در این اثر تلاش شده از نت های «واخوان (نت های بمی که در موسیقی ایرانی برای پر کردن فضای خالی استفاده می شوند)» و بافت «هتروفونیک (اجرای همزمان چند مِلُودی مشابه با هم، با تغییرات کوچک در هر یک بر اساس توانایی نوازندگان)» که در ساختار بنیادی موسیقی ایران وجود دارد، برای چند صدایی کردن این موسیقی استفاده شود. این اثر در مقام چهارگاه است اما به ساختار دستگاهی چهارگاه توجه ای نداشته و فقط مایه و مقام چهارگاه مد نظر قرار گرفته است. به عبارتی می توان گفت این قطعه، یک تجربه نو در زمینه آهنگسازی موسیقی ایران است که طبیعتا قابل نقد هم است.

پارسا در معرفی نوازندگان اثر افزود: کارن کیهانی نوازنده سنتور، امیرحسن امیرشریفی نوازنده تار، پاشا هنجی نوازنده نی، کریم قربانی نوازنده ویولن سل، کسری صادقی نوازنده عود، امیر رضا ابراهیم نسب نوازنده کمانچه، فرید صادقی نوازنده بم تار، فریبرز نجفی تبار نوازنده دهل، علیرضا شیبانی ناظر ضبط، ، پژمان بلورچی صدابردار، هنرمندانی بوده اند که در این اثر من را همراهی کردند. این در حالی است که مرتضی سربی نیز بخش ساخت انیمیشن این اثر را انجام داده است.